اخبار بورس

پیش بینی بورس امروز 21 اسفند 1400

بورس در  هفته پیشین با رشدی برابر با 5 درصد همراه بود. مذاکرات نتیجه بخش وین، مهمترین سیگنال این روزهای بورس است. در این گزارش به پیش بینی بورس امروز پرداختیم.

پیش بینی بورس امروز 21 اسفند 1400

به گزارش بورس فردا و به نقل ازتجارت نیوز، بورس در هفته گذشته صعودی بود و شاخص کل وارد کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی شد. کارشناسان می‌گویند با وضعیت حال حاضر مذاکرات برجام احتمالا طی این هفته معاملات نوسانی دنبال شود.

موسس و مدیر SteelMint، دروو گوئل طی روزهای اخیر به PTI گفت: قیمت‌ها در بازار‌های بین المللی رشد پیدا کردند و به حدود ۱۳۵ دلار در هر تن رسید. از وقتی که در آخرین هفته فوریه تنش بین روسیه و اوکراین شروع شد تا کنون قیمت‌ها افزایش یافته است. این موضوع می‌تواند یک سیگنال مثبت برای صنایع فولادی باشد.

اخبار مختلفی از مذاکرات برجام منتشر می‌شود. میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز جمعه پس از دیدار با انریکه مورا، هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین در جمع خبرنگاران گفت: فرجام توافق تنها به روسیه بستگی ندارد. دیگر بازیکنان نیز به زمان بیشتری نیاز داشته و نگرانی‌های بیشتری دارند. درخصوص این مسائل گفتگوهایی دارد انجام می‌گیرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی نوشت: به دلیل عوامل خارجی به مکث در گفتگوهای وین نیاز است. متن نهایی اساسا آماده و روی میز است.به عنوان هماهنگ‌کننده، من به همراه تیمم به ارتباط با همه اعضای برجام و ایالات متحده برای غلبه بر وضعیت فعلی و توافق ادامه خواهم داد.

سعید خطیب زاده در توییتر با اشاره به تنفس در مذاکرات نوشته بود: وقفه اعلام شده در مذاکرات وین می‌تواند زمینه‌ساز حل‌ موضوعات باقی‌مانده و بازگشت نهایی باشد. دستیابی به‌ موفقیت در گفتگوها تمرکز اصلی همه طرف‌ها خواهد بود. هیچ عامل خارجی‌ای بر اراده مشترک ما برای حرکت به سمت یک توافق جمعی اثر نخواهد گذاشت.

با وجود این موضوعات اگر توافق انجام شود سهام ریالی رشد می‌کنند. در صورت عدم توافق سهام دلار‌محور رشد خواهند کرد.

 

 

کدام سهام بورسی رشد می‌کنند؟

کارشناسان عقیده دارند در صورت توافق در مذاکرات وین، سهام ریالی صعود می‌کنند. یعنی گروه‌های خودرویی، حمل و نقل، غذایی، بانکی‌ها رشد خوبی خواهند داشت.

در صورت عدم توافق صنایعی که با دلاری هستند رشد می‌کنند. همچنین می‌توان انتظار رشد از گروه‌های کشاورزی، مواد‌‌‌غذایی، تامین آب و برق و گاز، داروسازی به علت اینکه با معیشت مردم در ارتباط هستند می‌توانند رشد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا