اخبار بورس

پیش بینی بورس امروز سه شنبه 28 دی ۱۴۰۰

بازار سهام در این هفته وضعیتی سراسر منفی داشته. شاخص کل روند نزولی خود را از هفته قبل ادامه داد و اندک رشد میانه بازار دیروز نیز در پایان منفی شد. حال باید دید امروز چه اخباری بر بازار سهام تاثیر می‌گذارد.

پیش بینی بورس امروز سه شنبه ۲8 دی ۱۴۰۰

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت نیوز، بازار سهام در این هفته وضعیتی سراسر منفی داشته. شاخص کل روند نزولی خود را از هفته قبل ادامه داد و اندک رشد میانه بازار دیروز نیز در پایان منفی شد. حال باید دید امروز چه اخباری بر بازار سهام تاثیر می‌گذارد.

سه دیپلمات طی روزهای اخیر راهی جده شده‌اند و قرار است بعد از ۶ سال نمایندگی ایران در سازمان همکاری اسلامی فعالیت خود را مجددا در جده آغاز کند. فعالیت دفتر نمایندگی ایران در جده در سال ۱۳۹۴ و در پی قطع روابط ایران و عربستان بعد از حمله عده‌ای به سفارت این کشور در تهران و کنسولگری آن در مشهد تعطیل شد. (ایسنا)

مذاکرات وین در حالی پیگیری می‌شود که به اذعان همگان رو به جلو و در مسیر پیشرفت حرکت می‌کند. اما سرعت گفت‌وگوها تابع اشتراک و تضاد منافع کشورهای مشارکت کننده است که مواضع مختلفی را در جریان مذاکرات دنبال می‌کنند. (ایرنا)

روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی با بررسی چالش‌های موجود بر سر راه مسیر هیات‌های مذاکره‌کننده در وین، با استناد به اظهارات افراد نزدیک به جریان مذاکرات، تاکید کرد که احتمال رسیدن به یک توافق بر سر احیای برجام، وجود دارد. (ایسنا)

قرار داد گازی اسرائیل و لبنان

رسانه‌های اسرائیل از امضای قراردادی مخفیانه میان کابینه نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل و دولت لبنان برای انتقال گاز خبر می‌دهند؛ توافقی که با گزارش‌های روزنامه‌های اسرائیل علنی شده است. به نوشته رسانه‌های اسرائیلی یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های کابینه بنت برای امضای چنین قراردادی این است که برای لبنانی‌ها جایگزینی برای واردکردن سوخت از ایران فراهم شود و ایران به عنوان حامی اصلی حزب‌الله لبنان را از نقش‌آفرینی در حوزه واردات سوخت به لبنان بیرون نگه دارد.

به نظر می‌رسد اقتصاد در سال جدید بهبود چشم گیری نداشته باشد. تورم آمریکا در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. قیمت‌ها در ژاپن در حال افزایش است. افزایش هزینه‌های انرژی خانواده‌های اروپایی را تحت فشار گذاشته است. اقتصاد آلمان هم در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱ دچار رکود شد. بانک جهانی هم برآوردهای خود را از رشد جهانی در ۲۰۲۲ پایین آورده است.  (تجارت‌نیوز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا