اخبار بورساخبار مهم بورس و اقتصاد

پیش بینی بازار بورس چهارشنبه 15 اردیبهشت ماه 1400

سلام و درود خدمت بورسی های عزیز، در این مطلب در خدمت شما عزیزان هستیم با پیش بینی بازار بورس چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400. امروز چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 بازار سرمایه با تقاضا بازگشایی شد و حجم تقاضا در لحظه بازگشایی به حدی بود که شاخص کل را به میزان 3 هزار و 892 نسبت به روز معاملاتی قبل افت کرد.

مطالب پیشنهادی:

پیش بینی بازار بورس چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400

همانطور که پیش بینی شد در پی کاهش قیمت دلار، شاخص کل نیز به روند نزولی خود ادامه داد. همانطور که در روزهای گذشته به آن اشاره کردیم این بازار در شرایط فعلی بسیار هیجانی بوده و با سهامداران با مشاهده کاهش قیمت دلار در صف فروش قرار می گیرند در حالیکه با توجه به اصلاحات اخیر بسیاری از سهم های بازار سرمایه حتی با دلار 20 هزار تومانی نیز ارزنده و جذاب می باشند.

گروهی از تحلیلگران نیز معتقدند که توافقات و بازگشت به برجام میتواند تاثیر مثبتی بر بازار سرمایه داشته باشد زیرا با بازگشت به برجام، فروش نفت ما بیشتر و کسری بودجه دولت کمتر می‌شود.

امروز دوشنبه 13 اردیبهشت 1400، راس ساعت 16 جلسه سران قوه در خصوص بهبود وضعیت بازار سرمایه ایران می باشد که امیدواریم همچون جلسات قبلی بیهوده و بی اثر نباشد و تصمیمات مثبتی در راستای رشد بازار گرفته شود.

ترس و هیجان ناشی از ریزش قیمت دلار به حدی است که بسیاری از سهامداران را حتی با ضرر مجبور به فروش دارایی می کنند در حالیکه باید با دید بلند مدت به این بازار نگاه کنند تا از سود آن بهره مند شوند.

برخی از کارشناسان بازار سرمایه بر این باورند که با مشاهده کاهش قیمت دلار توجه بازار به سوی سهم های غیر دلار همچون بانکی ها جلب می شود از این رو می توانید برای چند روز رفتار سهم های بانکی را زیر نظر بگیرید.

نقشه بازار بورس امروز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

نقشه بازار بورس امروز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
نقشه بازار بورس امروز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • وضعیت شاخص کل: با افت 13 هزار و 590 واحدی به 1 میلیون و 167 هزار و 72 واحد رسید.
  • وضعیت شاخص هم وزن : با افت یک هزار و 466 واحدی به 423 هزار و 19 واحدی رسید.
  • ارزش بازار : 46,694,477.079B
  • ارزش معاملات : 19,072.271B
  • حجم معاملات : 2.358B
  • تعداد معاملات : 216,691
  • نمادهایی که بیشترین کاهش را داشتند : قصفها، ثزاگرس، وثخوز، بمیلا، ورازی
  • نمادهایی که بیشترین افزایش را داشتند : شغدیر، غگیلا، شصدف، فنوال، سدشت
  • نمادهای پر معامله : خساپا، شپنا، خودرو، برکت، کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا