اخبار بورس

وزیر اقتصاد از زمان عرضه دارا دوم (سهام سه بانک) خبر داد

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد از زمان عرضه صندوق سرمایه گذاری دولتی دارا دوم متشکل از سهام سه بانک تا پایان سال 99 خبر داد و گفت قطعا تسریع انتقال مالکیت و واگذاری باقیمانده سهام دولت به بخش خصوصی و عموم مردم هستیم.

دامنه نوسانی روزانه قیمت در برخی از نماد ها تغییر می کند

زمان عرضه صندوق ETF دارا دوم

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز،
فرهاد دژپسند در خصوص عرضه صندوق دارا دوم گفت: کمیته‌ای با هدف رصد دقیق شرایط و مقتضیات تشکیل شده و زمان دقیق عرضه صندوق دارا دوم و صندوق فولادی‌ها را تعیین می‌کند و اگر شرایط فراهم و زمینه مشارکت عموم و فراگیری عرضه مهیا باشد باقی‌مانده سهام دولت در سه بانک‌ تا پایان سال جاری عرضه خواهد شد.

وی افزود: در صدد تسریع انتقال مالکیت و مدیریت شرکت‌های دولتی در فهرست واگذاری و باقیمانده سهام دولت در بسیاری از شرکت‌ها به بخش خصوصی و عموم مردم هستیم. تجربه دنیا ثابت کرده بخش خصوصی پیشران توسعه است.

این مقام مسئول ادامه داد: هدف از واگذاری‌ها انتقال مالکیت و مدیریت بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی بوده تا با پررنگ شدن نقش این بخش در اقتصاد، حضور دولت به صورت مستقیم کمتر شود.

دژپسند گفت: دولت باید به وظایف حاکمیتی ازجمله سیاستگذاری، تنظیم گری و ریل‌گذاری به جای تصدی‌گری بپردازد. چرا که در این صورت کارایی اقتصاد با محور شدن بخش خصوصی در اقتصاد و منحصر شدن کارکرد دولت در سیاست گذاری و نظارت، افزایش می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا