اخبار بورساخبار مهم بورس و اقتصاد

مقصر ریزش ۲۰ درصدی بازار بورس وزارت صمت است!

نوسانات اخیر بازار سرمایه سهامداران را خسته نموده واقعا مقصر ریزش بازار سرمایه کیست؟ یکی از کارشناسان بازار سرمایه معتقد است که مقصر ریزش ۲۰ درصدی بازار بورس وزارت صمت (وزارت صنعت، معدن و تجارت) است! می باشد زیرا آن‌ها با دستورالعمل‌هایی که دادند عملا بازار را به عقب راندند.

مشاهده آخرین اخبار بورسی:

اخبار مهم و تاثیرگذار بر روند معاملات بازار بورس هفته چهارم دی 99

پیش بینی بازار بورس فردا 20 دی 99

مقصر اصلی ریزش ۲۰ درصدی بازار بورس کیست؟

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، محمد خبری‌زاده کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: مهمترین دلیل عقب نشینی بورس، دستورالعمل جدید وزارت صمت است. استارت ماجرا از روز سه شنبه خورد، با توجه به اصرار وزارت صمت مبنی بر اینکه قیمت پایه محصولات فولادی باید ۷۰ درصدِ قیمت جهانی باشد، بازار با شوک منفی روبرو شد.

این کارشناس با اشاره به اینکه پایین رفتن بازار الان از نظر بنیادی دیگر بیش از این توجیهی ندارد، تاکید کرد: در حال حاضر جو هیجانی بر بورس حاکم شده است. ولی به نظرم عقب نشینی تا مرز یک میلیون واحد اتفاق نمی‌افتد و اگر روز شنبه یا یک شنبه بازار برگردد، حتی میتوانیم شاهد یک رشد کوتاه مدت هم باشیم.

وی با اشاره به اینکه بورس در حال برگشتن بود، اضافه کرد: مهمترین مسئله این است که افراد و یا نهادها و سازمان‌هایی که قانون گذار هستند باید کمک می‌کردند که این اتفاقا رخ ندهد. مقصر ریزش ۲۰ درصدی بازار را وزارت صمت می‌دانم. چون آن‌ها با دستورالعمل‌هایی که دادند عملا بازار را به عقب راندند. با کاری که کردند سهامداران را ترساندند، بازار را منفی کردند و منافع بیش از ۵۰ میلیون سهامدار بورسی را به بازی گرفتند. مقصر اصلی این‌ها بودند وگرنه بازار از نظر بنیاد، سودسازی و فروش و هر طور حساب کنیم نباید بیش از این ریزش می‌کرد.

خبری زاد در جواب این سوال که ارزیابی شما از هفته آینده چیست و به نظرتان این روند ادامه پیدا می‌کند یا خیر؟گفت: قیمت‌ها جذاب است اما بازار ترسیده است. بخاطر این که میبیند هیچگونه پشتیبانی از سوی نهاد قانون گذار نمی‌شود برای همین حاضر است به هر قیمتی بفروشد. امیدوارم شنبه بازار تا حدی جمع شود و روز یکشنبه یک روال بهتر و مثبتی پیدا کند. بازار از اینجا به بعد دیگر ارزنده است و ریزش توجیهی ندارد، مگر اینکه جو هیجانی ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی روند بررسی بودجه نیز تاثیرگذار است اما در این ریزش بودجه تاثیری ندارد و دستورالعمل وزارت صمت عامل تغییر مسیر بورس بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا