اخبار بورس

معامله 4 تن طلای سرخ در بورس

در این گزارش جزئیات معامله 4 هزار و 684 کیلوگرم زعفران در بازار بورس شهرستان تربت حیدریه طی یک هفته اخیر پرداختیم.

به گزارش بورس فردا و به نقل از خبرگزاری ایرنا، جواد زبانران روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا ارزش این حجم معامله را ۱۰۰ میلیارد و ۹۰۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

وی افزود: بیشترین این میزان معامله مربوط به زعفران نگین طلای سرخ به وزن ۲ تن و ۲۴۰ کیلو و ۶۴۹ گرم و به ارزش ۴۸ میلیارد و ۹۰۷ میلیون تومان و کمترین آن مربوط به زعفران “نوین” به وزن ۴۷ کیلو و ۱۱۶ گرم و به ارزش ۸۳۴ میلیون تومان بود.

مدیر شعبه کارگزاری بورس اردیبهشت تربت‌حیدریه ادامه داد: در بخش معاملات پوشال زعفران نیز بیشترین حجم معاملات مربوط به پوشال طلای سرخ به وزن ۱۲۸ کیلو و ۶۰۶ گرم به ارزش یک میلیارد و ۸۴۷ میلیون تومان و کمترین حجم معامله این بخش نیز مربوط به پوشال سحرخیز به وزن ۱۵ کیلو و ۳۳۰ گرم و به ارزش ۲۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود.

وی گفت: هم اکنون زعفران ایران در قالب ۱۰ برند زعفران نگین و ۲ برند پوشال زعفران در بورس عرضه می‌شود.

زبانران افزود: زرین و طلای سرخ تربت‌حیدریه، روستا، زعفران نوین، زعفران سحرخیز و بهرامن مشهد، نگین و ملل بیرجند و قاینات و وحدت تربت‌جام از جمله برندهای زعفران نگین و طلای سرخ و سحرخیز مشهد هم از برندهای پوشال زعفران هستند.
معاملات زعفران در قالب بورس کالا در تربت‌حیدریه از سال ۱۳۹۲ آغاز شده است.

هم اکنون هفت شعبه کارگزاری بورس در شهرستان تربت‌حیدریه فعالیت دارند.

زعفران یکی از شاخصترین محصولات این شهرستان است که از نظر حجم تولید و عرضه آن در ایران و جهان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

تولید زعفران یکی از مهمترین منابع اشتغال و درآمد در تربت‌حیدریه است و برای حدود ۴۰۰ هزار نفرروز طی مراحل کاشت و برداشت این محصول اشتغال ایجاد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا