اخبار بورساخبار مهم بورس و اقتصاد

معافیت مالیات درصدی برای ورود شرکت های بورسی

رئیس سازمان بورس از ارائه پیشنهادی برای ارتقای معافیت مالیاتی ۵ درصدی شرکت‌هایی که می‌خواهند وارد بورس شوند، در سال آینده خبر داد.

معافیت مالیات درصدی برای ورود شرکت های بورسی

به گزارش بورس فردا و به نقل از خبرگزاری فارس، مجید عشقی گفت: در قالب یک پیشنهاد در لایحه بودجه ۱۴۰۱ آورده شده است که معافیت مالیاتی شرکت‌هایی که می‌خواهند وارد بازار سرمایه شوند، افزایش یابد در این زمینه پیشنهاد شده است، شرکت‌هایی که سال آینده وارد بورس شوند ۵ واحد درصد مالیات بر درآمد آنهاکاهش یابد.این برای شرکت‌هایی است که می‌خواهند وارد بورس شوند و امیدواریم مجلس هم این پیشنهاد دولت در لایحه بودجه را تصویب کند.

او ادامه داد: معافیت مالیاتی تشویق خوبی برای شرکت‌ها در ورود به بورس است، همچنین به تناسب افزایش جایگاه شرکت‌ها در بورس و ارتقاء رتبه آنها از بازار پایین تر به بازار بالاتر معافیت مالیاتی هم بیشتر می‌شود. به عنوان مثال برای ارتقاء یک شرکت از بازار پایه به بازار اصلی بورس یا فرابورس باز هم معافیت مالیاتی این شرکت‌ها افزایش می‌یابد و شرایط معاملات این شرکت‌ها هم بهتر می‌شود.

رئیس سازمان بورس گفت: در حال حاضر مشکل خاصی در پذیرش شرکت‌ها در بورس و فرابورس نداریم، تلاش بر این است که هیأت پذیرش بگونه‌ای رفتار کند که مشکلی در پذیرش شرکت‌ها در بازار سرمایه نباشد و این امر تسهیل می‌شود.

عشقی افزود: در حال حاضر یک فهرست ۲۰ تایی از شرکت‌ها آماده حضور و پذیرش در بورس هستند که کارهایشان انجام شده و در صف عرضه اولیه سهام خود برای ورود به بورس قرار دارند.

عشقی در برابر پرسش دیگری مبنی بر سامانه ایرانی معاملات بورس نیز گفت:‌ سامانه ایرانی معاملات تقریباً آماده است و ما در مورد نحوه انتقال معاملات برخی از نمادها در بورس کارشناسی می‌کنیم، ابتدا باید آزمایش شود، چون یک سامانه برخط و آنلاین است و نمی‌شود روی آن زیاد ریسک کرد.

رئیس سازمان بورس گفت: سعی می‌کنیم ابتدا یکسری از بازارهای فرابورس را معاملات را منتقل کنیم و به ترتیبی این معاملات منتقل شود، ریسکی متوجه بازار سرمایه نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا