اخبار بورس

علت ریزش شاخص بورس امروز دوم خرداد ماه 1401

شاخص کل بورس امروز دو شنبه 2 خرداد ماه سال 1401 کاهش 25 هزار و 8 واحدی را تجربه کرد و به محدوده یک میلیون و 557 هزار واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن نیز در حدود 2 درصد کاهش پیدا کرد. در ادامه در مورد علت ریزش شاخص کل بورس در امروز 2 خرداد ماه سال 1401 بیشتر بخوانید.

چرا بورس امروز منفی بود؟

طبق اطلاعات شرکت بورس و اوراق بهادار شاخص کل هم وزن امروز 2 درصد افت داشت و به محدوده 432 هزار و 772 واحد رسید.

نمادهای کچاد، شستا، کگل، فولاد، پارسان، خودرو، شتران و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. همچنین نمادهای ثشاهد، میدکو، سدشت، آسیاتک و سفار بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

همچنین امروز شاخص فرابورس هم با کاهش 243 واحدی به محدوده 21 هزار و 317 واحد رسید. نماد های هرمز، صبا، آریا، شگویا، غصینو، فرابورس و ومهان بیشترین تاثیر منفی و نمادهای وسپهر، ددانا، فروسیل و رنیک نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند. و نمادهای  فروسیل، ددانا، حگهر، مدیریت، کرمان، فرابورس و تجلی جز نماد های پر تراکنش فرا بورس شدند.

امروز در بازار افراد حقیقی حدود 1200 میلیارد تومان پول را از بازار خارج کردند در این میان فولاد و خگستر از بیشترین حمایت حقوقی برخوردار شد و نماد فروسیل از سوی سهامداران بیشترین پول را وارد بازار کرد.

همچنین بخوانید:

پیش بینی بورس تا پایان خرداد 1401 و پایان سال

آیا قیمت طلا در خرداد ماه 1401 افزایشی است یا کاهشی؟

روند صعودی بورس در سال ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا