اخبار بورس

عرضه سهام شستا در بورس اتفاقی مثبت برای اقتصاد ملی از نظر مشاور وزیر صنعت

مشاور وزیر صنعت در اتاق اصناف کشور «ابراهیم درستی» در رابطه با عرضه سهام شستا و در ادامه سایر شرکت های بزرگ دولتی در بورس، عنوان کرد که این اقدام موجب شکوفایی اقتصاد می‌شود .

وی افزود: غیر از سهام شستا باید سایر شرکت های بزرگ نیز واگذار شوند زیرا بسیاری از شرکت های بزرگ دارای ساختمان ها و ادارات زیادی هستند و اگر واگذار شوند ساختارهای آن ها نیز اصلاح شده و شاهد کاهش تصدی گری دولت و واگذاری بسیاری از امور به بخش خصوصی خواهیم بود.

نایب رییس اول اتاق اصناف تهران  بیان دادشت که تا به امروز دولت تاجر خوبی نبوده و  برای اینکه در این زمینه موفق شود نیاز به برنامه ریزی و مهیا کردن زیر ساختهاست . و با تاکید براینکه : واگذاری سهام شرکت های بزرگ دولتی از برنامه های ویژه دولت در سالی که جهش تولید نامگذاری شده، میباشد و باید این اتفاق به شیوه ای درست و  دقیق رقم بخورد.

تولیدات شستا هم بورسی شود

هم چنین د رابطه باخرید و فروش کالاهای تولیدی از سوی تولیدکنندگان و  رسیدن به هدف واقعی جهش تولید به کمک بازار سرمایه  بیان کرد :  هر چه شفافیت در اقتصادمان بیشتر باشد، شرکت هایی که سالم کار می کنند پر و بال گرفته و تشویق می شوند، از این رو ورود کالاهای تولیدی شرکت های بزرگ زیر مجموعه شستا و سایر تولیدکنندگان کشور به بورس کالا نیز در رونق و جهش تولید موثر خواهد بود.

مشاور وزیر صنعت در اتاق اصناف کشور با تاکید بر نقش بورس کالا در شفافیت اقتصادیبیان داشت که : ورود محصولات به بورس کالا، از نابرابری ها جلوگیری می‌کند به نحوی که معاملات در شفافیت و رقابت انجام می شود و به طور طبیعی در هر بازاری امکان رقابت عادلانه وجود داشته باشد، زمینه رشد صنایع و تولید مهیا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا