اخبار بورس

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد گفت: دارا سوم وارد بازار سرمایه میشود

علاوه بر تکذیب خبر افزایش نرخ سود بانکی خبر خوش و موثر دیگ برای فعالان بازار بورس ، عرضه دارا سوم در بازار بورس است.

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد ازعرضه دارا سوم (صندوق سرمایه گذاری ETF دولتی) به بازار سرمایه خبر داد و گفت: باقیمانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات به زودی وارد  بازار سرمایه عرضهخواهد شد و امیدواریم این موضوعات تداوم داشته باشد تا به ثبات بازار سرمایه کمک کند.

عرضه صندوق سرمایه گذاری دارا سوم در بازار سرمایه


به گزارش از بورس فردا و نقل از تجارت نیوز

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان اینکه یکی از حلقه‌های مفقوده بورس ایران بازارگردانی بوده است گفت: طبق مصوبه شورای عالی بورس بنگاه‌ها یا باید خودشان بازارگردانی کنند و یا بازارگردان حرفه‌ای داشته باشند که این موضوع به ثبات بازار سرمایه کمک می کند.

وی ادامه داد:

درباره اوراق تبعی هم همین طور است و سهامدار باید بداند بنگاهی که سهام آن را خریداری کرده در یک سال آینده ارزش سهام را چگونه و با چه نرخی تنظیم کند.

وزیر اقتصاد اظهار کرد:

تمام این موضوعات را مورد توجه قرار داده‌ایم؛ نگاه اول این است که برای سهامداران حاشیه امن ایجاد کنیم و موضوع بعدی این است که بنگاه‌ها مسئولانه‌تر نسبت به سهام خود عمل کنند.

دژپسند با بیان اینکه ترغیب و تشویق بازار از طریق عرضه‌های اولیه از دیگر برنامه‌های ما بوده است، گفت:  اکنون تلاش می‌کنیم بنگاه‌های بزرگ مقیاس را وارد بازار سرمایه کنیم.

وی از ورود داراسوم به بازار سرمایه خبر داد و گفت: باقیمانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات عرضه خواهد شد و امیدواریم این موضوعات تداوم داشته باشد تا به ثبات بازار سرمایه کمک کند.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه جنس بازار سرمایه پویایی و عقلانیت است، گفت:

بازار سرمایه ابعاد مختلف دارد و تحلیگران باید بدانند که چه سهامی را در چه دوره ای داشته باشند و چه سهامی را در دوره خاص نداشته باشند که این تحلیل ها نشان از حیات بازار دارد. دژپسند ادامه داد: در بازار سرمایه همیشه باید عقل محاسبه گری بی وقفه کار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا