اخبار بورسنماد ها

شفاف سازی عملکرد 4 شرکت بورسی در 13 دی 1400

روز گذشته چهار شرکت بورسی در ارتباط با مسائل داخلی خود اطلاعات با اهمیتی را منتشر کردند.

شفاف سازی عملکرد 4 شرکت بورسی در 13 دی 1400

به گزارش بورس فردا و به نقل از دنیای اقتصاد

وز یکشنبه چهار نماد بورسی در ارتباط با مسائل داخلی خود اطلاعات با اهمیتی را منتشر کردند.

مجتمع کشت و صنعت چین‌چی

شرکت مجتمع کشت و صنعت چین‌چین در اطلاعیه‌‌‌ای از خروج پرونده افزایش سرمایه این شرکت به طور موقت از دستورکار سازمان خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است‌‌‌: «عطف به نامه ۸۳۵۱۷۶ مورخ ۵/ ۱۰/ ۱۴۰۰ به استحضار می‌‌‌رساند پرونده افزایش سرمایه این شرکت از محل تجدید ارزیابی زمین‌ها به دلیل عدم اظهارنظر کارشناسان رسمی دادگستری مبنی بر وجود هرگونه محدودیت در نقل و انتقال از دستور کار سازمان بورس خارج شده است.

لذا این شرکت در حال مذاکره جهت اصلاح گزارش مربوطه بوده و با توجه به اینکه تنها نقص پرونده مربوط به گزارش مذکور است امید است پس از اصلاح گزارش مذکور پرونده جهت اخذ مجوز مجدد به سازمان ارسال شود.»

شرکت سرمایه‌گذاری کوه نور

شرکت سرمایه‌گذاری کوه نور با نماد «ثنور» نیز روز گذشته در سامانه کدال توضیحاتی در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی منتشر شده خود ارائه کرد.

طبق قوانین سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت‌هایی که در صورت‌های مالی دوره‌‌‌ای خود نوسان بالای ۳۰ درصد در سود (زیان) عملیاتی خود داشته باشند، باید در قالب افشای اطلاعات با اهمیت درباره دلایل آن توضیح ارائه دهند.

طبق صورت‌های مالی حسابرسی نشده دوره شش ماهه منتهی به ۳۰/ ۰۹/ ۱۴۰۰ شرکت کوه نور، این شرکت رشد سود عملیاتی ۱۳۰۰ درصدی داشته است، از همین رو ملزم به این شفاف‌‌‌سازی شده است.

در این اطلاعیه شرکت توضیح داده است: عمده سود عملیاتی طی دوره عملکرد ۶ماهه شرکت از محل فروش سرمایه‌‌‌گذاری‌‌‌های بلندمدت مربوط به فروش تعداد ۲۵ هزار و ۴۶۰ سهم از سهام شرکت سازه و بنای دشت توس که معادل ۳۶ درصد از کل سهام آن شرکت است که سود حاصل از این معامله مبلغ ۹/ ۲۵۵ میلیارد تومان بوده است.

گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران

یکی دیگر از اطلاعیه‌های با اهمیت روز گذشته مربوط به شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران می‌‌‌شد که با موضوع «واگذاری سهام بانک گردشگری توسط شرکت‌های فرعی» منتشر شده بود.

در این اطلاعیه آمده است: «در رابطه با تسویه بدهی شرکت فرعی به شرکت اصلی تعداد ۵۵۱ میلیون و ۷۴۷ هزار سهم بانک گردشگری توسط شرکت‌های فرعی تجارت بین‌الملل میلاد آریا زیگورات و تجارت بین الملل میلاد پارس زیگورات به شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران واگذار شد که در این راستا مبلغ ۳۹۰ میلیارد تومان در دفاتر شرکت‌های فرعی سود شناسایی شده است.»

در این اطلاعیه گفته شده براساس تصمیمات شرکت، سود مربوطه تقسیم و به عنوان درآمد سود سهام در شرکت اصلی شناسایی می‌شود. همچنین اعلام شده که با توجه به درون گروهی بودن معامله مزبور، سود یادشده در صورت‌های مالی تلفیقی حذف می‌شود.

گروه گسترش نفت و گاز پارسیان

شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان هم در یک اطلاعیه از نتایج برگزاری مزایده خود خبر داده است.

در این اطلاعیه گفته شده است: حسب آگهی مزایده‌ای که در روزنامه‌های اطلاعات و دنیای اقتصاد مورخ ۲۸/ ۰۹/ ۱۴۰۰ در مورد واگذاری سهام پتروشیمی همت به چاپ رسید، بازگشایی پاکت‌های مزایده در تاریخ ۱۱/ ۱۰/ ۱۴۰۰ انجام گرفت. گفته شده که پتروشیمی پردیس برنده مزایده واگذاری پتروشیمی همت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا