اخبار بورس

شاخص کل در مقایسه با پایان هفته گذشته ۱۱ درصد رشد را تجربه کرد.

بازار سهام در  هفته‌ای که گذشت  عملکرد متفاوتی با دیگر هفته‌های سال ۹۹  داشت به گونه ای که ، شاخص بورس از روز دوشنبه وارد فاز اصلاحی شد که این اصلاح در روز چهارشنبه شتاب بیشتری را نسبت به دو روز گذشته معاملات خود تجربه کرد.

در این هفته شاخص بورس در معاملات با افزایش   ۹۹ هزار و ۸۰۱ واحدی همراه بود شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (۱۰ اردیبهشت ماه) با عدد ۸۷۸ هزار و ۱۲۲ واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (۱۷ اردیبهشت ماه) به عدد ۹۷۷ هزار و ۹۲۳ واحد رسید.

همچنین شاخص کل (هم وزن) در پایان هفته گذشته ۲۸۵ هزار و ۶۶۸ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۳۰۸ هزار و ۱۳۴ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) از ۲۰۴ هزار و ۵۰۲ واحد به عدد ۱۸۹ هزار و ۷۲۹ واحد رسید.

نمادهای موثر برشاخص درهفته ای که گذشت 

در این هفته نمادهای پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، بانک تجارت، فولاد مبارکه اصفهان، گلوکوزان و بانک ملت جز نمادهای پربیننده بودند.

گروه‌ بانک‌ها، فرآورده‌های نفتی، فلزات اساسی، شیمیایی‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها، مواد دارویی، سیمان، خودرو و قطعات، بیمه و بازنشسته، صنایع غذایی به جز قند و شکر، کانی‌های غیرفلزی، کانی‌های فلزی با رشد مثبت بر شاخص کل همراه بودند.

در هفته‌ای که گذشت  بیشترین حج معاملات شامل بانک‌ها و موسسات اعتباری، فلزات اساسی، خودرو و قطعات، کانه‌های فلزی، شیمیایی‌ها، چندرشته‌ای صنعتی، سرمایه گذاری‌ها، فرآورده‌های نفتی، سیمان، آهک و گچ، مواد دارویی، محصولات فلزی، رایانه، صنایع غذایی به جز قند و شکر، بیمه و بازنشستگی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله، انبوه سازی املاک و مستغلات، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، واسطه‌گری‌های مالی و پولی نسبت به دیگر صنایع شد.

همچنین بانک‌ها و موسسات اعتباری، فلزات اساسی، شیمیایی، کانه‌های فلزی، خودرو و قطعات، چندرشته‌ای صنعتی، سرمایه‌گذاری‌ها، مواد دارویی، محصولات فلزی، فرآورده‌های نفتی، سیمان، آهک و گچ، صنایع غذایی به جز قند و شکر، حمل و نقل، رایانه، بیمه و بازنشستگی، محصولات فلزی، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، واسطه‌گری‌های مالی و پولی و صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله بیشترین میزان از ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا