اخبار بورس

شاخص بورس به محدوده 1.4 میلیونی رسید/آیا روند نزولی ادامه دار است؟

در بازار سهام امروز 26 آذر ماه 99، شاهد کاهش شاخص کل بورس بودیم. با شروع معاملات در بازار سهام امروز عرضه سهام افزایشی بود و به دلیل عدم تعادل میان عرضه و تقاضا شاخص کل نیز روند کاهشی را تجربه کرد و باعث شده که شاخص بورس  به مرز کانال 1 میلیون و 300 هزار واحد نزدیک شود ولی در ادامه شاهد تحرکات مثبتی خواهیم بود.

ادامه بازار سهام امروز و تحرکات مثبت در پی کاهش شاخص کل بورس

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز؛ با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل روندی نزولی پیدا کرد و به یک میلیون و 402 هزار واحد رسید اما تحرکات مثبتی در کلیت بازار سهام دیده می‌شود و احتمالا در ادامه روند معاملات تقاضا از عرضه بیشتر شود.

همچنین در جریان معاملات امروز شاخص هم‌وزن نیز روندی نزولی پیداست و این نشان از بیشتر بودن عرضه در بازار سهام است.

طی 3 روز معاملاتی قبل شاخص بیش از 100 هزار واحد ریزش کرده و این در حالی است که رشد شاخص کل بسیار کند از ریزش آن است. بسیاری از کارشناسان عقیده دارند دلیل ریزش بازار سهام نوسان‌گیری بازارگردان‌ها از سهامداران است و جو هیجانی بورس نیز به عرضه‌ها دامن زد.

در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای شستا، فارس، شپنا و تاپیکو بیشترین تاثیر منفی بر بازار سهام را داشتند.

به نظر می‌رسد تقاضا در کلیت بورس بیشتر شده و روند نزولی شاخص  کل متوقف شده است او ممکن است در ادامه روند معاملات روند بازار سهام بهبود پیدا کند.

در جریان معاملات چند روز اخیر نمادهای بنیادین و کوچک ریزش زیادی داشتند اما بسیاری از کارشناسان معتقدند روند صعودی بازار سهام از اواسط دی ماه دوباره آغاز خواهد شد و شاخص کل در این مدت از شاخص 1/2 میلیون پایین‌تر نخواهد رفت.

همچنین بخوانید:

زمان افزایش سرمایه 100 درصدی آریا، خاور، قثابت

چرا عرضه اولیه اپال لغو شد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا