اخبار بورساخبار مهم بورس و اقتصاد

پیش بینی بازار بورس فردا 15 تیر 1400

سلام عرض می کنم خدمت دوستان عزیز بورس فردا، خوشبختانه وضعیت امروز بازار سرمایه مطابق با پیش بینی که روز گذشته خدمت شما ارائه نمودیم، پیش رفت و بازار با رشد 10 هزار و 891 واحدی شاخص کل و رشد 4 هزار و 395 واحدی به پایان رسید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید به پیش بینی بازار بورس فردا 15 تیر 1400 می پردازیم.

مطالب پیشنهادی: خلاصه بازار بورس امروز 14 تیر 1400

پیش بینی بازار بورس فردا 15 تیر 1400

امروز دوشنبه 14 تیر ماه 1400 بازار سرمایه با تقاضا نسبی بازگشایی شد و در ادامه جریان معاملات افزایش تقاضا در بسیار از سهم های کوچک و بزرگ به چشم می خورد و در نهایت با رشد قابل ملاحظه شاخص کل و شاخص هم وزن زمان معاملات به پایان رسید. سه نماد “تاپیکو”، “شپنا” و “فملی” بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس امروز داشتند.

همانطور که پیش بینی کرده بودیم بازار بورس پس از رشدی که طی 2 هفته اخیر تجربه کرد، باید یک اصلاح موقتی را انجام می داد تا مجددا وارد روند صعودی شود و انتظار می رود وضعیت بازار بورس فردا دوشنبه 15 تیر ماه 1400 نیز ادامه داشته باشد.

برخی از کارشناسان بازار سرمایه بر این باورند که هر چند مدت هاست که بازار با هیچ روش تحلیلی پیش نمی رود اما در حال حاضر از نظر تکنیکال می توان گفت که شاخص روند نزولی خود را شکسته و منفی های شاخص بنظر پول بک و اصلاح موقت خواهد بود، مگر در شرایطی که سطح حمایتی که آخرین بار در شاخص دیدیم از دست برود.

در حال حاضر با وجود عبور از ریسک ها، باز هم در بازار ترس و هیجانی وجود دارد که باعث می شود با مشاهده منفی شدن بازار، سهامداران بدون منظق شروع به فروش کنند! و همین افراد به محض مشاهده صف خرید، اقدام به خرید می کنند و همین رفتار شتابزده نظم و تعادل بازار را بر هم می زند که امیدواریم با صحبت های اخیر رئیس بازار سرمایه در خصوص حذف دامنه نوسان دیگر شاهد چنین مسائلی نباشیم.

با انتشار گزارش سه ماهه شرکت های بورسی (تا اواخر تیر ماه) خواهیم دید که رشد چندانی نداشته و کاهشی هم در کار نخواهد بود، با اضافه شدن دو آیتم p/e و p/s در سایت بورس تهران می توان انتظار داشت که روند تحلیلی، و همچنین وضعیت معاملات منطقی تر شود.

نقشه بازار بورس امروز

نقشه بازار بورس امروز
نقشه بازار بورس امروز
  • وضعیت شاخص کل: با رشد 10 هزار و 891 واحدی به 1 میلیون و 254 هزار و 254 واحد رسید.
  • وضعیت شاخص هم وزن : با رشد 4 هزار و 395 واحدی به 386 هزار و 476 واحدی رسید.
  • ارزش بازار : 49,831,248.701B
  • ارزش معاملات : 49,875.224B
  • حجم معاملات : 6.714B
  • تعداد معاملات : 679,533
  • نمادهایی که بیشترین کاهش را داشتند : شفارس، سدبیر، حپارسا، ثتوسا، ثعمرا
  • نمادهایی که بیشترین افزایش را داشتند : فپنتا، فاراک، کاما، تبرک
  • نمادهای پر معامله : لطیف، ولکار ،فتوسا، برکت، شستا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا