اخبار بورس

سود ریالی فولاد مبارکه اصفهان 483 ریال به ازای هر سهم می باشد

بر اساس صورت های مالی میاندوره ای دوره ۶ ماهه منتهی به ۹۹/۰۶/۳۱ بزرگ ترین شرکت فولادی بورس (شرکت فولاد مبارکه اصفهان) یکی از سهم های شاخص ساز، منتشر شده، سود ریالی با 25 درصد رشد نسبت به دوره قبل معادل است با 483 ریال به ازای هر سهم.

رشد ۳۷ درصدی درآمدهای عملیاتی و ۱۵۰۸ درصدی درآمد سرمایه گذاری ها دلیل رشد 25 درصدی سود ریالی فولاد شده است.

منظور از سود عملیاتی و غیر عملیاتی چیست؟

سود ریالی فولاد مبارکه اصفهان چقدر است؟

به گزارش بورس فردا و به نقل از بورس پرس: شرکت فولاد مبارکه که بزرگترین شرکت فولادی حاضر در بورس بشمار می رود ، اقدام به انتشار صورت های مالی حسابرسی نشده نیمه نخست سال جاری کرد.

براین اساس،”فولاد” در این مدت ۴۸۳ ریال سود برای هر سهم محقق کرده که نسبت به دوره مشابه گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است. علت اصلی این افزایش ناشی از رشد ۳۷ درصدی درآمدهای عملیاتی و ۱۵۰۸ درصدی درآمد سرمایه گذاری ها است.

بر اساس برآوردهای انجام شده، پیش بینی می شود در سال ۹۹ درآمد عملیاتی حدوداً به مبلغ ۶۹.۳ هزار میلیارد تومان بالغ شود. در این برآورد مقدار فروش حدود ۷۶۰۰ هزار تن پیش بینی شده است.

درآمد حاصل از فروش داخلی محصولات معادل ۲۵.۳ هزار میلیارد تومان است که نسبت به دوره مشابه قبل ۵۲ درصد افزایش یافته است. پیش بینی می شود تا پایان سال ۹۹ مبلغ درآمد حاصل از فروش محصولات در داخل به مبلغ ۶۰.۵ هزار میلیارد تومان بالغ شود. در این برآورد مقدار فروش داخلی ۶۷۰۰ هزار تن پیش‌بینی شده است.

درآمد حاصل از صادرات محصولات معادل ۱.۹ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه قبل ۴۰ درصد کاهش یافته است. برآورد می‌شود در سال ۹۹ درآمد حاصل از صادرات به مبلغ ۸.۸ هزار میلیارد تومان بالغ شود. در این برآورد مقدار فروش صادراتی ۹۰۰ هزار تن و نرخ تسعیر دلار ۲۴ هزار تومان پیش‌بینی شده است.

بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی در ۶ ماهه نخست سال معادل ۱۵.۱ هزار میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه قبل ۵۶ درصد افزایش یافته است و دلیل افزایش عمدتاً ناشی از افزایش نرخ مواد اولیه( کنسانتره و گندله سنگ آهن) و نرخ خرید الکترود گرافیتی بوده است. پیش بینی می شود در سال ۹۹ بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی به ۳۸.۵ هزار میلیارد تومان بالغ شود.

سیاست تقسیم سود

با توجه به در جریان بودن طرح های توسعه برای رسیدن به ظرفیت های از پیش طراحی شده و نیاز به حفظ نقدینگی مورد نیاز به منظور حفظ حقوق سهامداران و مقررات مندرج در اساسنامه شرکت، هیات مدیره پیشنهاد تقسیم ۱۰ درصد از سود خالص شرکت در سال ۹۹ را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا