اخبار بورس

پیش بینی بورس امروز ۱۵ دی ۱۴۰۰

بازار سهام این روزها با حداقل حجم معاملات به کار خود ادامه می‌دهد و شاخص کل روز گذشته ۱۳ هزار واحد منفی شد. باید دید بورس امروز تحت تاثیر چه سیگنال‌هایی است.

پیش بینی بورس امروز ۱۵ دی ۱۴۰۰

به گرارش بورس فردا و به نقل از تجارت نیوز، بازار سهام این روزها با حداقل حجم معاملات به کار خود ادامه می‌دهد و شاخص کل روز گذشته ۱۳ هزار واحد منفی شد. باید دید بورس امروز تحت تاثیر چه سیگنال‌هایی است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: مذاکرات توافق هسته‌ای با ایران در وین پیشرفت اندکی را نشان داده است و ایالات متحده امیدوار است که در این هفته هم روند پیشرفت ادامه داشته باشد. رفع تحریم‌ها و گام‌هایی که ایالات متحده برمی‌دارد‌، رفع تحریم‌ها همراه با گام‌های هسته‌ای خواهد بود که ایران باید بردارد اگر بخواهیم به یک پایبندی متقابل در برجام برسیم، این واقعاً در قلب مذاکراتی هست که در حال حاضر در وین در حال انجام است.

خبرگزاری «یونهاپ» خبر داد «چوی جونگ کان» معاون وزیر خارجه کره جنوبی وارد فرودگاه بین‌المللی «اینچئون» در غرب سئول شد تا برای دیدار با نمایندگان کشورهای عضو برجام و آمریکا عازم وین شود. این رسانه کُره‌ای گفته این سفر به‌منظور حل مسئله دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی است. بدهی کره جنوبی به ایران در ازای خرید میعانات گازی، مجموعاً به ارزش هفت میلیارد دلار است که از سال ۲۰۱۸ و به بهانه تحریم‌های آمریکا پرداخت نشده است.(فارس)

بنزین گران نمی‌شود

حسنوند، رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: نه مجلس و نه دولت قصد افزایش بنزین را در سال آینده ندارد و این موضوع در بودجه ۱۴۰۱ منتفی است. طرح آزمایشی سهمیه بنزین قراراست بصورت آزمایشی در کیش و قشم اجرا می شود و احتمال دارد با توجه به نتایج آن این طرح اجرا نشود. طرح آزمایشی سهمیه بنزین را دانشگاهیان به دولت ارائه کرده است و تاکنون هم اجرا نشده است و مجلس و دولت هر طرحی که منافع مردم را تهدید و موجب نارضایتی آنها شود اجرا نمی‌کند. (ایسنا)

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: قیمت‌گذاری مواد اولیه دارویی یکی از دغدغه‌های ماست که باید مورد توجه قرار بگیرد. ارز ترجیحی دارو تا پایان سال تأمین شده و رئیس جمهور خودش پیگیر مسئله داروها است و ما از بیماران برای تأمین داروها حمایت می‌کنیم.(ایرنا)

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد گفت: علیرغم فشار و سختی‌های پیش رو با آغاز برنامه‌های مدون، هر ماه اخبار خوبی از اقدامات و گشایشات به ملت شریف داده خواهد شد. (تسنیم)

چیت‌ساز، عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان آهن گفت: پیش‌بینی می‌شود میلگرد و آهن تا پایان سال گران نشود. بازار آهن راکد است. نه تنها مصرف‌کنندگان با حجم خرد بلکه انبوه‌سازان هم تقاضایی برای خرید آهن و میلگرد ندارند. روز گذشته اعلام شد که برق فولادی‌ها قطع شده اما به نظر می‌رسد این قطعی برق کوتاه مدت باشد و تاثیری در افزایش قیمت فولاد و میلگرد ندارد.(تجارت‌نیوز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا