اخبار بورس

سقوط بورس کشورهای عربی خلیج‌فارس به دلیل کرونا

در شبکه تلویزیونی الجزیره گفته شده که ، سهام کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در ساعات ابتدایی معاملات امروز شاهد کاهش شدیدی از ترس زیان های اقتصاد جهانی و کاهش قیمت های نفت ناشی از شیوع ویروس کورونا بود.

بزرگترین کاهش درصدی از آگوست سال 2015 میلادی شاخص اصلی دبی با میزان 4.8 درصد کاهش بود. شاخص اصلی ابوظبی نیز 3.8 درصد کاهش داشت.

کرونا وضعیت اجتماعی و سیاسی آمریکا را به هم ریخت

هم چنین  شاخص کویت نیز حدود 11 درصد کاهش یافت تا اینکه بورس معاملات برای ادامه روز را به حالت تعلیق درآورد. بزرگترین بازار مالی  منطقه( بازار مالی عربستان ) هم به 3.1 درصد کاهش یافت.

روزجمعه بورس های منطقه خلیج فارس بسته بود و هم چنین  کاهش در سایر زیان های شدید بازارهای سهام جهانی  هم در این روز صورت گرفت. وهم چنین بازارهای جهانی بیش از پنج تریلیون دلار از ارزش هفته گذشته خود را از دست داد.

ویروس کورنا در کویت و بحرین و امارات شیوع پیدا کرد و سپس به سلطان نشین عمان و قطر سرایت کرد.  به دنبال این اتفاق این کشورها تدابیر پیشگیرانه ای  را از جمله توقف پروازها با کشورهایی که بیماری در آنها شیوع یافته و نیز بستن مدارس و لغو مراسم را در دستور کار قرار دهند.

هلدینگ “الامارات” در دبی  به خاطر شیوع ویروس کورونا با کارها “کندی قابل ملاحظه ای” پیش بینی کرده است و از طریق ایمیل از شاغلان در این هلدینگ خواست تا به مرخصی بدون حقوق بروند.

هلدینگ امارات متعلق به دولت دبی و زیر مجموعه  موسسه سرمایه گذاری دولتی دبی  میباشد   که  شرکت هواپیمایی امارات از جمله شرکت های زیر مجموعه های آن  است . این شرکت براساس آمار سال مالی گذشته در اواخر ماه مارس سال 2019 میلادی، 100 هزار پرسنل از جمله 21 هزار خدمه پروازی و چهار هزار خلبان داشته است.

به گزارش رویترز، در ایمیل ارسالی درباره کرونا  به این پرسنل اطلاع داده شده : ویروس کورونا یک چالش در حال حاضر به شمار می رود و شرکت درحال برخورد با تبعات آن است و یک کندی قابل ملاحظه ای موجود است که  نیاز به انعطاف در شیوه های کاری وجود دارد.

این ایمیل از پرسنی که مرخصی سالانه زیادی را ذخیره داشته اند ، خواسته است که به تعطیلات بروند و به آن دسته از کسانی که در پست های عملیاتی نیستند نیز مرخصی بدون حقوق پیشنهاد کرده است و ممکن است به پرسنل شاغل در پست های عملیاتی نیز این پیشنهاد را ارائه کند.

سخنگوی شرکت هواپیمایی امارات  تایید کرده این ایمیل صحت دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا