اخبار بورس

قرمز پوشی شاخص بورس با ریزش ۲۶ هزار و ۳۱۸ واحد

امروز بیش از ۲۲ میلیارد و ۵۶۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۹۶ هزار و ۹۹۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاهد کاهش شاخص کل (هم وزن) با ۶ هزار و ۵۴۰ واحدو رسیدن  به ۳۱۸ هزار و ۲۱۷ واحدبودیم  و شاخص قیمت (هم‌وزن) با چهار هزار و ۳۳۷  واحد افت به ۲۱۱ هزار و ۵۴ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۱۴ هزار و ۳۲۳  واحد و شاخص بازار دوم ۷۳ هزار و ۶۷۱ واحد کاهش داشتند.

نمادهای موثر برشاخص

نماد مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و چهار واحد، سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۸۰۳ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۵۰۰ واحد، سایپا (خساپا) با ۳۲۸ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۲۶۲ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۱۹۴ واحد و پالایش نفت بندرعباس (شنبدر) با ۱۸۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل  تاثیر منفی برشاخص را نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با پنج هزار و ۹۴۹ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۸۴۸ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۸۱۲ واحد، بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۳۹۴ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با یک هزار و ۳۰ واحد و سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با  ۹۹۷ واحدداشتند.

هم چنین نماد بانک ملت، سرمایه گذاری خوارزمی، بانک تجارت، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان و بانک صادرات ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فرآورده‌های نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۸۹۷ میلیون برگه سهم به ارزش ۶۱ هزار و ۴۱۷  میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امرئز شاهد کاهش شاخص فرابورس  بیش از ۲۷۴ واحد بودیم که  بر روی کانال ۱۱ هزار و ۳۳۲  واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار پنج میلیارد و ۱۳۹ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۶۰ هزار و ۴۰۷  میلیارد ریال داد و ستد شد.

نمادهای تاثیر گذار بر شاخص فرابورس

تاثیر مثبت برشاخص امروز با نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی مارون (مارون)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، دامداری تلیسه نمونه (تلیسه)، داروسازی تولید دارو (دتولید) و سرمایه گذاری توسعه گوهران امید (گوهران) همراه شد.

همچنین نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا