اخبار بورس

دلیل عدم رشد نمادهای بنیادین در بازار بورس چیست؟

در بازار معاملات این هفته نسبت به هفته گذشته شاهد بهبود و روند رو به رشدی بوده ایم. در بازار هفته اول دی ماه 99، شاخص هم وزن نیز عملکرد بهتری را در مقایسه با شاخص کل داشته است. اما با وجود بهبود بازار سرمایه، نمادهای بنیادین رشد چندانی نداشتند و روندی نزولی را ثبت کرده اند. دلیل عدم رشد نمادهای بنیادین در بازار بورس هفته اول دی چیست؟

چرا نمادهای بنیادین در بازار این هفته روندی نزولی داشتند

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز،

با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل روندی صعودی پیدا کرد اما در ادامه روند معاملات عرضه در بازار سهام بیشتر شد و عرضه و تقاضا متعادل شد. اما چرا نمادهای بنیادین رشد زیادی نداشتند؟

بیشترین عرضه و تقاضا در بازار بورس امروز 3 دی 99 متعلق به کدام نمادها بود؟

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با دلیل نزول نمادهای بنیادین گفت: عرضه حقوقی‌ها در نمادهای شاخص‌ساز باعث روند نزولی سهم‌های بزرگ شد و روند این سهم‌ها را نزولی کرد و همین امر باعث شد توجه سهامدارن به نمادهای کوچک بیشتر شود. اما انتظار می‌رود در جریان معاملات هفته بعد بازار سهام به نمادهای بنیادین بیشتر توجه کند.

این کارشناس در ادامه افزود: روند خروج پول متوقف شده و حجم معاملات نیز بالا رفته است که این موضوع خبر خوبی برای بازار سهام محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید:

پیش بینی متفاوت از آینده بازار بورس ایران / سهامداران صبور باشند آینده درخشان در راه است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا