اخبار بورس

چرا شاخص کل بازار بورس امروز 43 هزار واحد ریزش کرد؟ (13 دی 99)

امروز شنبه 13 دی ماه 99 بازار سرمایه با فشار عرضه آغاز به کار کرد و در آخر 43 هزار 658 واحد ریزش کرد دلیل این ریزش سنگین شاخص کل چه بود؟ در ادامه این مطلب به بیان دلیل ریزش شاخص کل از زبان محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه می پردازیم.

اخبار بورسی:

پیش بینی بازار بورس فردا 14 دی ماه 99

قیمت صندوق دارا یکم امروز 13 دی ماه 99 چقدر است؟

قیمت صندوق پالایش یکم 13 دی 99 چقدر است؟

دلیل ریزش 43 هزار واحدی شاخص کل امروز 13 دی چه بود؟

این کارشناس در ادامه افزود: با فرض دلار 25 هزار تومانی ریزش‌های بورس اصلا منطقی نیست و از طرفی فکر نمی‌کنم دلار از 22 هزار تومان ریزش بیشتری داشته باشد.

همچنین حمید اسدی، حقوق‌دان بازار سرمایه در رابطه با دلایل روند نزولی سهم‌های بنیادین گفت: اولا در جریان معاملات نیمه اول امسال سهم‌های بنیادین رشد زیادی داشتند و این موضوع باعث توقف مقطعی رشد این سهم‌ها شد و طبیعتا بعد از این اتفاق گرایش سهامداران به سهم‌های کوچک بیشتر شد. دومین دلیل مربوط به راحت‌تر بودن بازارگردانی در نمادهای کوچک‌تر است به نوعی که نقدشوندگی در این نمادها را بالا برده است و همچنین سهامداران به سود بیشتر نمادهای کوچک پی برده‌اند و از طرفی سرمایه‌گذاری در نمادهای بزرگ بلندمدت است و همین امر نیز در سهامداران بازدارندگی ایجاد می‌کند.

این کارشناس در رابطه با آینده بورس گفت: فعلا بورس در کف حمایتی خود قرار دارد و امیدواریم بتوانند در این نقطه از ریزش بیشتر جلوگیری کنند، اگر شاخص کل از این منطقه بیشتر ریزش داشته باشد شاید تا محدوده یک میلیون و 200 هزار واحد نیز افت کند. اما از طرفی در چند هفته آینده گزارش‌های 9 ماهه منتشر می‌شود که می‌تواند محرکی برای شروع دوباره رشد شاخص بورس باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا