اخبار بورس

دلیل درجا زدن شاخص بورس و منفی شدن بازار سرمایه چیست؟

این روز ها شاهد صعود و نزول پی در پی شاخص کل بورس بوذیم به عنوان مثال دیروز 18 هزار واحد رشد و امروز 20 هزار واحد افت کرد دلیل اینکه شاخص درجا می زند و بازار سرمایه منفی است چیست؟ در ادامه این مطلب به پاسخ یک کارشناس بازار سرمایه به این سوال می پردازیم.

مشاهده آخرین اخبار بورسی:

دژپسند از زمان عرضه دارا دوم تا پایان سال خبر داد

تغییر دامنه نوسان روزانه در برخی نمادها

چرا شاخص بورس رشد نمی کند درجا می زند؟

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل یک میلیون و 430 هزار واحد محدوده مهمی برای بازار سهام است اما در جریان معاملات امروز بازار سهام فشار عرضه باعث شد شاخص کل این محدوده را از دست بدهد، با این وجود بورس در ادامه چه می‌شود؟

پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با ادامه روند بازار سهام گفت: دو سناریو برای آینده کوتاه‌مدت بورس وجود دارد، اگر شاخص کل از عدد یک میلیون و 430 هزار واحد عبور کند و معاملات چند روزی بالای این عدد ادامه داشته باشد می‌توان انتظار رشد 100 هزار واحدی در کوتاه‌مدت داشت اما اگر شاخص کل از عدد یک میلیون و 380 هزار واحد پایین‌تر برود احتمالا حدود 100 هزار واحد ریزش را در پیش داریم.

این کارشناس در رابطه با دلیل بی‌توجهی بازار سهام به سیگنال‌های مثبت گفت: اخبار و سیگنال‌های مثبت و حتی رشد قیمت‌های جهانی به دلیل عدم وجود پول در بازار سهام تاثیر چندانی ندارد. همانگونه که در برخی مواقع اخبار و سیگنال‌های منفی به دلیل وجود پول در بازار سهام مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا