اخبار بورس

خلاصه عملکرد بازار بورس امروز یکشنبه 19 اردیبهشت 1400

امروز یکشنبه 19 اردیبهشت ماه 1400 بازار سرمایه با عرضه نسبی بازگشایی شد و در ادامه روند معاملات عرضه شدت گرفت و شاخص کل را به میزان 15 هزار و 590 واحد نسبت به روز معاملاتی قبل پایین برد. نمادهای «فملی»،«فولاد»،«فارس» و «شستا» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

مطالب پیشنهادی: پیش بینی بازار بورس فردا 20 اردیبهشت 1400

خلاصه عملکرد بازار بورس امروز یکشنبه 19 اردیبهشت 1400

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس امروز با ۱٫۳ درصد افت معادل ۱۵ هزار واحد منفی به محدوده یک میلیون و  ۱۵۱هزار واحد رسید. در جریان معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل هم‌وزن نیز با هزار و ۲۰۷ واحد منفی در مدار ۴۲۰ هزار و ۸۱۱ واحد قرار گرفت. ارزش معاملات امروز هم از مرز ۳ هزار میلیارد تومان عبور کرد. حجم معاملات هم ۴ میلیارد برگه سهم با تعداد معاملات  ۲۰۴ هزار و ۷۴۶ بود. برترین شاخص‌های صنعت امروز بانک‌ها، فلزات اساسی و گروه شیمیایی بودند. بیشترین تقاضا هم برای نمادهای «کمند»،« وبصادر» و «سپاس» بود. افت نزدیک ۱۶ هزار واحدی شاخص کل تقریبا در یک ماه اخیر بی‌سابقه بوده است.

بازار نقدی بورس در یک نکاه
بازار نقدی بورس در یک نکاه

تاثیرگذارترین نمادها در شاخص کل «فملی»،«فولاد»،«فارس» و «شستا» بودند همچنین بیشترین تراکنش را نمادهای «اپال»،«وپاسار» و «شستا» داشتند.

نمادهای موثر بر شاخص کل بورس امروز 19 اردیبهشت 1400
نمادهای موثر بر شاخص کل بورس امروز 19 اردیبهشت 1400

معاملات امروز بورس در حال به پایان رسیده که گمانه‌زنی‌هایی در خصوص بازگشت دامنه نوسان متقارن به معاملات شنیده می‌شود. قرار است این هفته جلسه شورای عالی بورس با موضوع تعیین دامنه نوسان برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا