اخبار بورس

خلاصه عملکرد بازار بورس امروز چهارشنبه 13 مرداد 1400

امروز چهارشنبه بازار بورس با تقاضا بازگشایی شد و در با رشد 30 هزار و 410 واحدی شاخص کل و رشد 2 هزار و 569 واحدی همراه شد. طی جریان معاملات امروز بازار بورس، چهار نماد “فارس”، “فملی”، “شستا” و “مدیکو” بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل داشتند.

خلاصه عملکرد بازار بورس امروز چهارشنبه 13 مرداد 1400

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، بازار سرمایه امروز با روند صعودی به کار خود پایان داد. در پایان بازار شاخص کل به کانال یک میلیون و ۴۰۶ هزار واحد وارد شد. امروز نماگر بورس حدودا ۲٫۵ درصد رشد را ثبت کرد و با رشد ۳۰ هزار واحد مثبت بسته شد. امروز آخرین روز معاملاتی هفته جاری است و احتمال می‌رود هفته آینده هم روند بازار سهام مثبت و متعادل باشد.

همچنین شاخص هم‌وزن هم امروز را با ۲۵۷۴ واحد مثبت گذراند و ۰٫۶۴ درصد رشد را ثبت کرد. در نهایت این شاخص در کانال ۴۰۳ هزار واحد بسته شد. حجم معاملات بورس به ۹ هزار میلیارد برگه سهم رسید و این تعداد نسبت به روز گذشته روند افزایشی داشته است. همچنین ارزش معاملات هم امروز به هفت هزار و ۳۸۵ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز گذشته رشد قابل توجهی را ثبت کرده است.

امروز فارس، فملی و شستا بیشترین تاثیر مثبت را بر روند بازار گذاشتند در مقابل خودرو، وتجارت و همراه بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند. همچنین سپید، شستا و فملی هم بیشترین حجم تراکنش در بازار را داشتند.

شیمیایی‌ها، چندرشته‌ای صنعتی و فلزات اساسی برترین و شاخص‌ترین گروه‌های صنعتی بازار سرمایه بودند و بیشترین حجم معامله هم برای امین یکم، خودرو و خساپا ثبت شد.

امروز گروه خودرویی با معاملات منفی و اصلاح قیمتی همراه شدند. و خودرو، خساپا و خگستر بیشترین تاثیر منفی در معاملات این گروه داشتند. بانکی‌ها هم امروز با روندی منفی گذراندند. دی، وتجارت و  وبصادر از نمادهای منفی این گروه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا