اخبار بورس

خلاصه عملکرد بازار بورس امروز یکشنبه 30 خرداد 1400

امروز یکشنبه 30 خرداد 1400 بازار سرمایه با تقاضا بازگشایی شد و در لحظه بازگشایی شاخص کل به میزان 6 هزار و 188 واحد نسبت به روز معاملاتی قبل رشد کرد اما در نهایت زمان معاملات با رشد 1 هزار و 683 واحدی و افت 914 واحدی شاخص هم وزن به اتمام رسید.

خلاصه عملکرد بازار بورس امروز یکشنبه 30 خرداد 1400

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، امروز بازار سرمایه با روند مثبت و صعودی به کار خود پایان داد و در نهایت ۱۹۴ نماد در صف فروش قفل بودند و ۶۹ نماد در صف خرید قرار گرفتند. شاخص کل بورس هم امروز با ۱۴ هزار واحد مثبت در محدوده یک میلیون و ۱۶۱ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل بورس امروز بر خلاف روزهای گذشته ۱٫۲۵ درصد رشد را ثبت کرد و شاخص کل هم‌وزن هم با رشد ناچیز حدود نیم درصد همراه شد.

شاخص کل هم‌وزن هم امروز با ۲۰۶ واحد مثبت در محدوده ۳۷۰ هزار واحد قرار گرفت. ارزش معاملات هم در نهایت به حدود پنج هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از ۸٫۱ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۸۲ هزار نوبت معامله و به ارزش بیش از چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند، این در حالی است که خالص ارزش معاملات امروز ۳,۶۶۵ میلیارد تومان بود.

امروز نمادهای «فارس»، «شستا» و «فولاد» موثرترین سهم‌های بازار با تاثیر مثبت در شاخص کل بورس بودند. بیشترین تراکنش هم برای «غکورش»، «ولکار» و «شپنا» ثبت شد.

«تاپیکو»، «شفن» و «وبملت» بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها و «شپنا»، «فولاد»  و «وملل» بیشترین خالص خرید حقوقی‌ها در روز جاری بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا