اخبار بورس

خلاصه عملکرد بازار بورس امروز یکشنبه 17 مرداد 1400

امروز یکشنبه 17 مرداد ماه 1400 بازار سرمایه با رشد 10 هزار و 100 واحدی شاخص کل و رشد 3 هزار و 536 واحدی شاخص هم وزن همراه شد و طی جریان معاملات امروز بازار سرمایه نمادهای فولاد، فارس، أرمپنا، أكگل، شپنا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

مطالب پیشنهادی: پیش بینی بازار بورس فردا 18 مرداد 1400

خلاصه عملکرد بازار بورس امروز یکشنبه 17 مرداد 1400

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، امروز بازار سهام تحت تاثیر خبر انتشار اسامی کابینه دولت جدید بود. شاخص کل بورس هم با تحرکات مثبت خود در محدوده یک میلیون و ۴۱۷ هزار واحد بسته شد و ۰٫۷۲ درصد رشد را ثبت کرد.

برای بازار امروز برخی از اتفاقات در خود بازار رخ داد و برخی دیگر بیرون از آن. در جریان معاملات امروز:

امروز ارزش معاملات بورس به پنج هزار و ۵۲۲ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس هم امروز به حدود پنج هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان رسید. همچنین بیش از ۹۵ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت  افراد حقیقی به حقوقی اتفاق افتاد.

بازار نقدی بورس در یک نگاه
بازار نقدی بورس در یک نگاه

امروز فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها در صدر بیشترین تاثیر مثبت در بازار بودند. برترین صنایع بورسی هم امروز شیمیایی، فلزات و خودرویی‌ها بودند.

فخوز افزایش سرمایه ۲۸۰ درصدی خود را از محل سود انباشته به منظور جبران مخارج سرمایه‌ای گذشته شرکت و تامین سرمایه در گردش، به مبلغ ۰۱۹۰۰۰ میلیارد ریال معادل ۲۸۰ درصد می‌دهد.

بیرون از بازار چه رخ داد؟

در خصوص اتفاقات پیرامونی بازار نیز، مهم‌ترین اخبار در خصوص اعلام اعضای کابینه دولت رئیسی بود.

روز گذشته رئیسی با انتخاب یک رئیس بورسی در بانک مرکزی سیگنال مثبت خود را به بورس داد. او در میان اسامی اعضای کابینه خود نام علی صالح آبادی را هم به عنوان رئیس بانک مرکزی نوشته است.

محمدهادی زاهدی‌وفا به عنوان وزیر اقتصاد و دارایی در کابینه رئیسی پیشنهاد شده است. با انتخاب زاهدی‌وفا به عنوان وزیر جدید اقتصاد در واقع یکی از نزدیکان سعید جلیلی قرار است در تیم اقتصادی رئیسی باشد.

رییس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: کلیه صنایع دارویی ما نسبت به ثبات قیمت‌گذاری و عدم اصلاح قیمت دارو معترض هستند. در یک ماه اخیر برای حدود ۳۰ تا ۴۰ قلم دارو ارز ترجیحی حذف و مشمول ارز نیمایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا