اخبار بورس

خلاصه عملکرد بازار بورس امروز یکشنبه 14 شهریور 1400

امروز یکشنبه 14 شهریور 1400، بازار بورس با افت 3 هزار و 721 واحدی شاخص کل و رشد 2 هزار و 545 واحدی شاخص هم وزن همراه شد. طی جریان معاملات امروز بازار سرمایه چهار نماد “فولاد”، “شستا”، “فملی” و “پارسان” بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشت. ادامه این مطلب را خلاصه عملکرد بازار بورس امروز یکشنبه 14 شهریور 1400 مطالعه کنید.

مطالب پیشنهادی:

خلاصه عملکرد بازار بورس امروز یکشنبه 14 شهریور 1400

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت نیوز، امروز برای دومین روز بازار سهام با اصلاح شاخص رو به رو شد. افت سه هزار و ۷۸۰ واحدی شاخص کل (۰.۲۵درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحدی قرار داد.

شاخص‌ هم وزن البته ۰.۵۶درصد رشد کرد و در محدوده ۴۶۷ هزار واحد قرار گرفت. در پایان بازار امروز ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از ۹ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان رسید و بیش از ۲۶۵ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی در بازار اتفاق افتاد.همچنین امروز رشد بیش از سه درصد ۲۱۲ نماد و افت بیش از سه درصد ۵۸ نماد در بازار وجود داشت.

در پایان بازار امروز گروه فرآورده‌های نفتی قرمزپوش به کار خود پایان دادند و فقط شسپا یکی از نمادهای مثبت این گروه بود. اما روند گروه‌های کوچک امرو امیدوار کننده بود و به نظر می‌رسد نقدینگی در این سهم‌ها به جریان افتاده است. گروه خودرو هم که امروز با روندی منفی شروع به کار کرده بود در پایان بازار امروز با تحرکات مثبت به پایان رسید.

اخبار مهم بورس امروز

_ رییس سازمان بورس گفت: سال گذشته که بازار سرمایه در مدار نزولی قرار گرفت زمانی که اعلام کردیم روند اصلاحی بازار ارتباطی به سازمان بورس ندارد مورد هجمه قرار گرفتیم، اکنون شاخص بورس در مدار صعودی قرار گرفته است و در حال رشد است اکنون هم به صراحت اعلام می کنیم بالا رفتن شاخص بورس هم هیچ ارتباطی به عملکرد ما ندارد.

_ سجادی، وزیر ورزش و جوانان گفت: شرایط فراهم شده است و تا یکی دو ماه آینده بخشی از سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به مردم واگذار خواهد شد.

_ نماینده روسیه در مذاکرات وین با اشاره به صحبت‌های شب گذشته رییس‌جمهور ایران گفت: از این اظهارات مشخص می‌شود که ایران آماده ادامه مذاکرات وین درباره برجام است. اما همچنان زمان از سرگیری مذاکرات نامشخص است.

کدام نمادها امروز تعلیق شدند؟

با توجه به اطلاعیه منتشر شده در تارنمای کدال مبنی بر رعایت نکردن الزامات دستورالعمل پذیرش در بورس اوراق بهادار تهران توسط شرکت گروه صنایع کاغذ پارس، نماد معاملاتی چکاپا تعلیق شد. همچنین امروز به منظور بررسی وضعیت اطلاعاتی ناشر، نماد معاملاتی بپاس حداکثر تا ۲۷ شهریور تعلیق شد.

همچنین به دلیل رعایت نکردن الزامات دستورالعمل پذیرش در بورس اوراق بهادار تهران توسط شرکت گلتاش‌، نماد معاملاتی (شگل) هم امروز تعلیق شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا