اخبار بورس

خلاصه عملکرد بازار بورس امروز دوشنبه 15 شهریور 1400

امروز بازار بورس با رشد 1 هزار و 309 واحدی شاخص هم وزن و رشد 2 هزار و 589 واحدی شاخص هم وزن همراه شد و طی جریان معاملات امروز بازار سرمایه، “کگل”، “شبندر” و “شپنا” بیشترین تاثیر مثبت و سه نماد “فولاد”، “وغدیر”، “ومعادن” و “شستا” بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

مطالب پیشنهادی:

خلاصه عملکرد بازار بورس امروز دوشنبه 15 شهریور 1400

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت نیوز، امروز بازار سهام با روندی مثبت و صعودی به کار خود پایان داد. روند شاخص کل بورس امروز مثبت بود و در پایان بازار در کانال یک میلیون و ۵۳۸ هزار واحد قرار گرفت و هزار واحد مثبت و کمتر از ۰٫۱۰ درصد رشد را ثبت کرد. شاخص هم‌‎وزن هم امروز به ۴۶۹ هزار واحد رسید و دو هزار واحد مثبت را ثبت کرد.

بازار نقدی بورس در یک نگاه
بازار نقدی بورس در یک نگاه

ارزش معاملات امروز  بورس به ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید و کگل، شبندر و فولاد بیشترین تاثیر مثبت و منفی را در بازار گذاشتند. بیشترین تراکنش‌ها هم امروز برای شستا، شبندر و ومدیر ثبت شد.

در معاملات امروز ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از ۱۰ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان رسید. همچنین بیش از ۳۲ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی و رشد بیش از سه درصد ۱۰۵نماد و افت بیش از سه درصد ۱۷۷نماد در بازار اتفاق افتاد.

گروه‌های فرآورده‌های نفتی، خودرو و فلزات اساسی امروز از برترین گروه‌های صنعتی بودند. بیشترین حجم معامله را هم شبندر، خساپا و خودرو داشتند.

با توجه به پیام ناظر بازار امروز توقف نماد غپاک به علت افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب و وقفه معاملاتی در نماد کحافظ به علت تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت اتفاق افتاد.

همچنین امروز نمادهای حفاری و خرینگ هم بازگشایی شدند. روز چهارشنبه هم قرار است شرکت دارویی،آرایشی و بهداشتی آریان کیمیاتک (کیمیاتک) و شرکت فولاد سیرجان (فجهان) در بازار سهام عرضه شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا