اخبار بورساخبار مهم بورس و اقتصاد

وعده دولت برای حل مشکل جاماندگان سهام عدالت توخالی از آب درآمد

وعده دولت برای حل مشکل جاماندگان سهام عدالت توخالی از آب درآمد. نماینده دولت در مجلس در حالی از نبود سهام برای جاماندگان سهام عدالت می‌گوید که تقریبا همه‌ی اعضای دولت مرتبط با این موضوع وعده حل این مشکل را داده بودند.

وعده دولت برای حل مشکل جاماندگان سهام عدالت توخالی از آب درآمد

به گزارش بورس فردا و به نقل از تحارت نیوز، علی‌رغم وعده‌های دو ساله برای اختصاص سهام به جاماندگان سهام عدالت، امروز نماینده دولت در مجلس آب پاکی را روی دست جاماندگان ریخت.

حمید پورمحمدی در صحن علی مجلس گفت: کمیسیون تلفیق بودجه ۱۳۰ هزار میلیارد پیشنهاد کرده تا سهام عدالت به مشمولان زیرمجموعه تأمین اجتماعی و ایثارگران واگذار شود، اما کسی درباره میزان سهام صحبت نمی‌کند. چنین سهامی وجود ندارد و با وعده دادن به مردم و قانونی کردن آن نتیجه‌ای جز نارضایتی مشاهده نخواهیم کرد.

او درباره حل این مشکل جاماندگان می‌گوید که بهتر است سهام قابل واگذاری مشخص و در یک سال برای آن تصمیم‌گیری شود

موضوع نبود سهام برای جاماندگان در دولت روحانی نیز مطرح شد اما مجلسی‌ها در آن زمان گفتند که مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرده است که سهام‌های برگشتی همچنان وجود دارد.

در واقع بین مجلس دولت دوازدهم برای بود و نبود سهام اختلاف وجود داشت. اما نکته قابل این است که دولت سیزدهم در ابتدا حل مشکل جاماندگان را پذیرفت ولی حالا می‌گوید سهامی وجود ندارد

وعده دولت برای حل مشکل جاماندگان سهام عدالت

تعداد کل کسانی که در حال حاضر سهام عدالت دارند حدود ۴۹ میلیون نفر است. برآورد می‌شود ۲۰ میلیون نفر جزو بازماندگان باشند و از خرداد سال ۱۳۹۹ به طور جدی پیگیر گرفتن سهام هستند.

نمایندگان مجلس به جاماندگان وعده دادند که درباره ۱۰ میلیون نفر از جاماندگان سهام عدالت در سال آینده تعیین‌ تکلیف می‌شود. دولت نیز در اولین ماهی که روی کار آمد بارها گفت مشکل کسانی که سهام عدالت ندارند را حل می‌کند.

۱۴ شهریور ماه امسال رئیس کمیسیون اقنصادی مجلس اعلام کرده که رئیس جمهور با اختصاص سهام برای جاماندگان تا پایان سال و ارجاع موضوع به سازمان برنامه و بودجه موافقت کرده است.

وزیر اقتصاد نیز روی حل مشکل جاماندگان تاکید کرد و گفت: پیگیر رفع این مشکل و همچنین وضعیت جاماندگان از سهام عدالت خواهیم بود.

حتی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به حل این مشکل تا پایان سال وعده داد. حجت الله عبدالملکی در شهریور ماه گفت: دولت این عزم را دارد که در یک بستر و فرایند قانونی به جاماندگان، سهام واگذار شود و با تصمیم دولت و محوریت وزارت اقتصاد تا پایان سال این واگذاری انجام شود.

چرا جاماندگان به دنبال سهام هستند؟

در حال حاضر ارزش سبد ۵٣٢ هزار تومانی سهام عدالت معادل ۱۲ میلیون تومان است. سهام یک میلیون تومانی نیز ٢٢ میلیون و ۶٩٩ هزار تومان ارزش دارد.

قرار است تا پایان اسفند ماه به سهامدار ۵۳۲ هزار تومان مبلغ ۵۵۰ هزار تومان سود پرداخت شود. همچنین سهامدار یک میلیون تومانی حدود یک میلیون تومان سود دریافت می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا