اخبار بورس

بازار سهام به سمت سهم های کوچک متمایل است

در بازار سهام این روزها با توجه به ریزش در سهم های بزرگ، تمایل سرمایه گذاران به سمت سهم های کوچک متمایل شده است. دلیل تمایل و تمرکز به سهم های کوچک این است که راحت تر می توانند با آن بازی کنند و سهم های منعطف تری هستند.

تمرکز و تمایل بازار سهام به سمت سهم های کوچک

به گزارش بورس فردا و به نقل از بورس نیوز:

محسن عباسلو درباره ریزش شاخص در ساعات پایانی روزهای معاملاتی اظهار کرد: در ساعات ابتدایی با بازار روبه رشدی مواجه بودیم، اما هر چه به ساعت پایانی نزدیک می‌شویم بازار به‌سوی ریزش همراه می‌شود که این مسئله به امری عادی در روز‌های منتهی به بازار یکشنبه تبدیل شده است.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ریزش سهم‌های بزرگ افزود: در حال حاضر سرمایه گذاران در بازار به سمت سهم‌های کوچک متمایل شده تا بتوانند راحت‌تر با آن‌ها بازی کنند، اما این روند ادامه نخواهد داشت و مجددا به سمت سهم‌های بزرگ بر خواهد گشت.

وی با بیان اینکه معاملات سهم‌های کوچک دارای جنبه‌های مثبت و منفی هستند، تصریح کرد: جنبه مثبت این سهم‌ها این است که با حجم معاملات کم سهم را می‌توانند بالا ببرند، اما جنبه منفی این سهام نیز این است که اگر بازار منفی باشد فروش سهام به سختی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: پیشتازی تقاضا در نمادهای دلار محور امروز 23 آذر

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تاثیرگذاری برخی اتفاقات بر روی سهم ها، گفت: قیمت فولاد که هفته گذشته مشخص شد سرمایه گذاران به سمت خرید سهام فولادی حرکت کردند که موجب حجم بالای معاملات این گروه شد.

عباسلو بیان کرد: حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد بازار رشد کرده و شاخص از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد عبور کرد، اما از نظر جنبه روانی این عدد شاخص سرمایه گذاران را به احتیاط وا داشته است.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران کمی محتاطانه رفتار می‌کنند، اما حجم معاملات در روز گذشته حدود ۱۶ هزارمیلیارد تومان بود که رقم مناسبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا