اخبار بورساخبار مهم بورس و اقتصاد

دامنه نوسان معاملات بورسی از شنبه 25 بهمن تغییر خواهد کرد

دامنه نوسان معاملات بورسی از شنبه هفته آینده 25 بهمن ماه 99 تغییر خواهد کرد این تغییرات به این صورت است نمادها تا منفی 2 درصد مجاز به کاهش و به میزان مثبت 6 درصد مجاز به افزایش می باشند و دامنه نوسان صندوق ها به منفی   درصد و مثبت  درصد و دامنه نوسان پایه زرد از منفی 2 تا مثبت 3 درصد تغییر کند.

پشی بینی بازار تا مثبت  بورس فردا 19 بهمن ماه 99

دامنه نوسان معاملات بورسی از شنبه 25 بهمن تغییر خواهد کرد

در جلسه امشب شورای عالی بورس، چهار موضوع مهم به تصویب رسید.

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، محمدعلی دهقان دهنوی با اشاره به اینکه دامنه نوسان از روز شنبه ۲۵ بهمن ماه، تغییر می کند، ابراز داشت: بر اساس مصوبه شورای عالی بورس، دامنه نوسان خرید و فروش سهام منفی دو درصد و مثبت ۶ درصد خواهد بود. البته تصمیمات شورای عالی بورس پس از ۷۲ ساعت قابلیت اجرا دارد و بر همین اساس، از روز شنبه ۲۵ بهمن ماه، این تغییر اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیم شورای عالی بورس، تغییرات حجم مبنا در اختیارات سازمان بورس قرار گرفت تا متناسب با شرایط بازار، تغییراتی اعمال شود. همچنین این اختیار به سازمان بورس و اوراق بهادار داده شد که انتشار اوراق اختیار فروش تبعی را به ناشران و سهامداران عمده الزام کند.

سخنگوی شورای عالی بورس تصریح کرد: همچنین اعتبار خرید کارگزاری‌ها به ۶۰ درصد تغییر پیدا کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان تاکید کرد: با توجه به این‌که متغیرهای اقتصادی تلاطم داشتند و همه بازارها را تحت تاثیر قرار دادند، تصمیمات مذکور نیز به‌دلیل نااطمینانی‌هایی که در بازار سرمایه احساس می‌شد، گرفته شد تا فرصت تحلیل به سهامداران و سرمایه‌گذاران داده شود. ت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا