اخبار بورس

معادن کوچک و متوسط را به بورس ببریم به گفته ریئس جمهور

رئیس‌جمهور گفت: معادن کوچک و متوسط را به بورس ببریم تا مردم بتوانند سهام یک معدن را بخرند، این اتفاق هم باعث رونق و گشایش بازار بورس می‌شود و معادن زودتر می‌توانند فعال شوند

به گزارش بورس فردا ،در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی صنعت مس ایران که به صورت ویدئوکنفرانس  امروز برگزار شد، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز خطاب به وزیر صنعت معدن تجارت گفت: معادن کوچک و متوسط را به بورس وارد کنید مشخصات معادن را وارد کرده تا مردم سهام معادن و یا کل معدن را بخرند، آیا چنین برنامه‌ای دارید؟

هم چنین گفته وزیر صنعت معدن و تجارت بابیان اینکه واگذاری پهنه‌ها و معادن که در دسته و زمین‌شناسی و شرکت ملی مس است نیز در دستور کار ما قرار دارد گفت : با وزارت اقتصاد در قالب واگذاری هلدینگ صنایع معدنی فعالیت می‌کنیم تا بخشی از سهام قابل واگذاری در این مرحله را واگذار نماییم که به صورت کمی هدف‌گذاری شده است و این موضوع در هفته.های آتی اعلام خواهد شد.

در ادامه رئیس‌جمهور  خطاب به معاون وزیر صمت گفت: آیا معدن خام که ویژگی‌های آن مشخص شده است را در بورس قرار می‌دهید یا سهام صنایع معدنی را وارد می‌کنید؟

و در ادامه بیان کردکه پاسخ شما منفی است یعنی یا سهام یک شرکت یا یونیت یک صندوق را عرضه می‌کنید. بورس باید یک زمینه‌ای را فراهم کند تا زمین‌های بزرگ دولت و یا معادن کوچک و بزرگ دولتی در بورس عرضه شوند در این صورت بورس رونق یافته و معادن فعال می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا