اخبار بورس

بورس تهران کی رفع پلمپ می شود؟

نماد بورس در بازار سهام به تعلیق در آمده است و دلیل آن پلمپ بورس تهران به دلیل بدهی یک هزار میلیارد تومانی است. پلمپ بورس اما و اگر های بسیاری را به وجود آورده است، اما اینکه این شرکت کی رفع پلمپ می شود؛ سوال بسیاری از سرمایه گذاران بازار بورس است که در این گزارش به آن پرداختیم.

بورس تهران کی رفع پلمپ می شود؟

به گزارش بورس فردا، به نقل از تجارت نیوز، بامداد امروز پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰، شهرداری تهران با حضور برخی مقامات شهرداری منطقه ۲ ساختمان بورس تهران را پلمب کرد. دلیل این کار هم بدهی یکهزار میلیارد تومانی بورس به شهرداری اعلام شده است.

این بدهی به دلیل  ساخت ساختمان جدید بورس در میدان کاج سعادت‌آباد بوده که هزینه‌های شهرداری آن پرداخت نشده است. با این حال باید دید آیا این ساختمان تا روز شنبه و بازگشایی مجدد معاملات بازار سهام بازگشایی می‌شود یا خیر.

این اتفاق در حالی رخ داده که نماد بورس در بازار سهام چند روزی است به حالت تعلیق درآمده است. روز شنبه ناظر بازار سهام اعلام کرد که به منظور بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر ، نماد معاملاتی حداکثر تا تاریخ ۸ آبان ۱۴۰۰ تعلیق می‌شود. گفته می‌شود حواشی پیرامون کشف ماینر بیت‌کوین در ساختمان سعادت‌آباد دلیل اصلی این تعلیق بوده است.

نماد بورس پیش از تعلیق آخرین بار اواخر تیر در بازار سهام با قیمت ۳۷۴۰ تومان معامله شد و بعد از آن به دلیل افزایش سرمایه و برگزاری مجمع متوقف بوده است. بر اساس تصمیم هیات مدیره افزایش سرمایه ۲۵۰ درصدی شرکت بورس در مجمع ۳۱ تیر این شرکت به تصویب رسیده و حالا سهامداران باید منتظر بازگشایی این نماد باشند. به نظر نمی‌رسد با توجه به حواشی ایجاد شده حول این شرکت، بازگشایی بورس با روند خوبی همراه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا