اخبار بورس

بورس امروز هم قرمز ماند

شاخص کل بازار بورس امروز سه‌شنبه، ۲۸ دی‌ماه با ۳۰ هزار و ۵۳۴ واحد کاهش، در جایگاه یک ‌میلیون و ۲۷۵ هزار واحدی قرار گرفت.

بورس امروز هم قرمز ماند

به گزارش بورس فردا و به نقل از ایرنا، در معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۳۸۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۸ هزار و ۵۱۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با هشت هزار و ۵۲ واحد کاهش به ۳۳۷ هزار و ۳۳ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با پنج هزار و ۶۱ واحد افت به ۲۱۱ هزار و ۸۴۵ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۲۶ هزار و ۶۴۸ واحد و شاخص بازار دوم، ۴۸ هزار و ۱۷۴ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، بانک پاسارگاد (بپاس) با ۹۱۵ واحد، شرکت سرمایه گذاری نیرو (ونیرو) با ۲۱ واحد، معادن منگنز ایران (کمنگنز) با ۱۶ واحد، تامین سرمایه نوین (تنوین) با هفت واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۵۵۸ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و ۳۶۳ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۵۷۱ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزارو ۳۹۷ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۲۳۲ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۷۷ واحد و پتروشیمی پردیس (شپدیس) با یک هزار و ۷۶ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت تهران  (شتران)، سایپا (خساپا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، ملی صنایع مس ایران (فملی) و ایران‌خودرو (خودرو) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۱۹۶ میلیون و ۵۹۳ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس بیش از ۲۲۰ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۶۵۶ واحد ثابت ماند.

امروز نمادهای بیمه سامان (بساما)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای)، صنعتی مینو (غصینو)، افرانت (افرا)، فرآوری زغال سنگ پرورده طبس (کپرور) و شیر پاستوریزه پگاه فارس (غفارس) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پالایش نفت شیراز (شراز)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (صبا)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) و پالایش نفت لاوان (شاوان) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا