اخبار بورس

بررسی وضعیت بورس در هفته اول کاری فروردین

بورس در اولین هفته کاری فروردین چگونه خواهد بود؟ آیا بورس مستعد رشد است؟ مدت ها بود که بورس در وضعیت نوسانی رو به نزول در حال حرکت بود اما امروز پس از ماها نزول در کانال 1/4 میلیون واحدی قرار گرفته است.

بررسی وضعیت بورس در هفته اول کاری فروردین

به گزارش بورس فردا . به نقل ازتحارت نیوز، شاخص کل بورس که در روز ابتدایی هفته اخیر در کانال ۱٫۳ میلیون واحد به کار خود پایان داد. در روز دوم کانال ۱٫۴ میلیون واحد را پس از مدت ها پس گرفت و در همین کانال ماند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که سهم‌های بزرگ نسبت به سهم‌های کوچک از بازدهی مثبت کمتری بهره بردند. این در حالی بود که کوچکترهای بازار در طول هفته بدون توقف و با استمرار بازدهی مثبت را تجربه کردند.

ارزش معاملات میانگین کل ارزش معاملات ۵٫۸ هزار میلیارد تومان بود. سهم ارزش معاملات خرد نیز بیش از ۴٫۵ هزار میلیارد تومان بود. نسبت میان این دو عدد گویای سهم بالای ۷۰ درصد معاملات خرد از کل معاملات بازار سهام است.

وضعیت بورس تغییر می‌کند؟

شرکت بورس تهران پیشنهاد کرد تا به صورت فصلی یک درصد تا سقف ۱۰ درصد به دامنه نوسان اضافه شود. کارشناسان می‌گویند اگر این پیشنهاد عملی شود می‌توان انتظار رشد بورس را در بلند مدت داشت.

سود سپرده بانکی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشمول مالیات نیست. احتمالا در شش ماهه اول سال نقدینگی جدیدی وارد بورس شود.

همچنین قرار است از فردا  ‏از  عمق نمایش سفارش‌ها از ۵ مظنه (سفارش‌های خرید و فروش) به ۲۰ مظنه خواهد رسید.

محسن خدابخش در این خصوص می‌گوید: هیات مدیره سازمان بورس در راستای رفع دغدغه‌های مطرح شده در جلسه با رییس قوه قضائیه، اقدام به بررسی نمایش عمق مظنه (سفارش‌های خرید و فروش) برای همه معامله‌گران کرده است.  تقویت سامانه‌های نظارتی و آموزش همگانی مبنی بر اینکه ارزش ذاتی هر سهم نه از میزان عمق سفارش‌های خرید و فروش بلکه از عوامل کلان اقتصادی و بنیادین مرتبط به هر شرکت تعیین می‌شود. تصمیم گرفت عمق مظنه را در اختیار همگان قرار دهد تا همه معامله‌گران آنلاین بتوانند این خدمت را از کارگزاران دریافت کنند.

کارشناسان عقیده دارند با نمایش عمق مظنه نقدینگی جدید وارد بورس می‌شود.

شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (ایکیدو) با نماد خگستر، از قصد خود برای عرضه بلوک ایران خودرو خبر داد. این موضوع می‌تواند صف‌های خرید دو نماد خودرو و خسگتر را تغییر مواجه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا