اخبار بورسنماد ها

بررسی افشای اطلاعات 6 نماد بورسی!

با توجه به اطلاعیه هایی که دیروز درباره افشای اطلاعات با اهمیت شرکت ها در سایت کدال منتشر شد به بررسی جزئیات 6 نماد بورسی “سمایه”، “تجار”، “ثبهساز”، “بایکا”، “بجهرم”، “افق” می پردازیم.

بررسی افشای اطلاعات 6 نماد بورسی!

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، روز گذشته اطلاعیه‌‌‌های متعددی در خصوص «افشای اطلاعات بااهمیت شرکت‌ها» در سامانه کدال منتشر شد که در ادامه به تشریح جزئیات چندی از اطلاعیه‌‌‌ها پرداخته‌‌‌ شده است.

«سمایه»

بانک سرمایه طی اطلاعیه‌‌‌ای در کدال از برگزاری مزایده املاک مازاد خود خبر داد. در اطلاعیه شرکت آمده است که بانک سرمایه در راستای اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت‌‌‌‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و تاکیدات دولت، املاک تملیکی و مازاد بر نیاز خود را با شرایط ویژه و استثنایی به فروش می‌‌‌رساند. املاک مذکور بر مبنای قیمت پایه مزایده، با وضعیت موجود و به صورت نقدی، نقد و اقساط، با و بدون متصرف در معرض فروش قرار می‌گیرد. متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و بازدید از املاک با شماره تلفن‌‌‌های ۸۴۲۴۵۳۲۷ و ۸۴۲۴۵۱۱۶ و ۸۴۲۴۵۲۶۷ تماس حاصل نمایند و به منظور دریافت اسناد مزایده (برگه‌‌‌‌‌‌های شرایط شرکت در مزایده) و تسلیم پیشنهادهای خود به محل اداره تدارکات و خدمات بانک سرمایه واقع در تهران، خیابان سپهبد قرنی، نبش خیابان اراک، پلاک ۳۴ مراجعه کنند. آخرین مهلت برای تسلیم پیشنهادهای ساعت ۱۶ روز چهارشنبه مورخ ۲۸ مهر ۱۴۰۰ است.

«تجار»

شرکت واسپاری گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان آگهی مزایده فروش املاک مازاد خود را در سامانه کدال منتشر کرد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که در راستای اجرای مصوبات مورخ ۲۷/ ۰۶/ ۱۴۰۰ هیات‌مدیره شرکت واسپاری گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان (سهامی عام) در خصوص فروش املاک مازاد، مقرر شد املاک واقع در شهرستان فومن و شهرستان ماهدشت استان البرز پس از اخذ نظریه کارشناسی رسمی دادگستری، از طریق برگزاری مزایده عمومی به فروش برسد.

«ثبهساز»

بهساز کاشانه تهران از برگزاری مزایده فروش زمین بهاران (سعادت آباد) که به مساحت ۸۴۰ مترمربع و دارای دستور نقشه است که اعتبار آن پایان یافته است، واقع در تهران، سعادت آباد، خیابان ۲۴ متری، خیابان یکم شرقی، قطعه پنجم شمالی خبر داد. بر این اساس متقاضیان می‌توانند جهت دریافت اسناد مزایده تا تاریخ ۳ آبان ۱۴۰۰ به محل شرکت مراجعه کنند. ضمنا آخرین مهلت ارائه پیشنهادهای تا تاریخ ۰۳/ ۰۸/ ۱۴۰۰ خواهد بود.

«بایکا»

شرکت کارخانه‌ها کابل‌‌‌سازی ایران طی اطلاعیه‌‌‌ای در کدال از انعقاد قرارداد مهم فروش کابل‌‌‌های فشار ضعیف قدرت وکنترل سربی و مسلح بابت پروژه طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی CTEP به مبلغ ۱۱میلیون و ۴۷۴هزار و ۸۴۶ یورو خبر داد. همچنین نحوه تسویه ۲۵‌درصد از کل مبلغ قرارداد در ازای یک فقره ضمانتنامه بانکی پیش‌پرداخت، ۲۵درصد از کل مبلغ قرارداد به عنوان میان پرداخت پس از بازرسی اولیه و در ازای صورتجلسه بازرسی مواد اولیه در ازای یک فقره ضمانتنامه بانکی میان پرداخت به میزان مبلغ میان پرداخت. ۵‌درصد مبلغ قرارداد پس از انجام تایپ تست یک نمونه کابل، ۴۰‌درصد از مبلغ هر محموله پس از تست نهایی و بازرسی و تایید بازرس شخص ثالث و پس از تحویل هر محموله در سایت پروژه CTEP و با ارائه صورت حساب ارزی و ۵‌درصد از مبلغ قرارداد پس از تحویل کتابچه فنی و تاییدیه خریدار اعلام شده است. همچنین تاریخ موثر اجرای قرارداد ۱۲/ ۰۷/ ۱۴۰۰ تعیین شده است.

«بجهرم»

شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم نتایج برگزاری مناقصه خرید پره‌‌‌های ثابت و متحرک توربین V۹۴,۲ را در سامانه کدال منتشر کرد. بر این اساس در پایان مهلت تعیین شده جهت تحویل پیشنهادها در مرحله دوم مناقصه، دو شرکت ماشین‌آلات دوار اروتوربین و شرکت مهندسی و پشتیبانی نیروگاهی البرز توربین نسبت به ارائه اسناد و پاکات پیشنهاد اقدام کردند. پس از طی مراحل قانونی و در چارچوب مفاد آیین‌نامه معاملات شرکت، ماشین‌آلات دوار اروتوربین با پیشنهاد قیمت ۸۹۴هزار و ۶۸۰یورو به عنوان برنده انتخاب شد. همچنین فروشنده یک فقره ضمانت‌‌‌نامه بانکی بدون قید و شرط (ضمانت‌‌‌نامه انجام تعهدات قرارداد) مورد تایید خریدار به میزان ۵‌درصد معادل ریالی مبلغ کل قرارداد را بر مبنای نرخ تسعیر ارز (بر مبنای یورو) بر اساس میانگین ماهانه نرخ خرید اسکناس در سایت سنای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، با اعتبار برای طول مدت قرارداد و قابل تمدید به خریدار تسلیم خواهد کرد.

«افق»

شرکت فروشگاه‌‌‌های زنجیره‌‌‌ای افق کوروش روز گذشته طی اطلاعیه‌‌‌ای در کدال اعلام کرد که پیرو شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر افزایش سرمایه شرکت به استحضار می‌‌‌رساند پیشنهاد هیات‌مدیره جهت افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۳۰۰‌میلیارد تومان به ۱۵۰۰‌میلیارد تومان از محل تجدید ارزیابی دارایی‌‌‌های ثابت (بر اساس ارزیابی انجام شد توسط کارشناسان شرکت) در مورخ ۰۷/ ۱۱/ ۹۹ در سامانه کدال انتشار یافت. اما با توجه به ضوابط سازمان بورس مبنی بر ارزیابی دارایی‌‌‌های ثابت توسط کارشناسان رسمی دادگستری معرفی شده از سوی سازمان و همچنین پراکندگی دارایی‌‌‌های در سطح ۳۰ استان، این موضوع در حال انجام است. بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد بااهمیت، مراتب مطابق مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان افشا می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا