اخبار بورس

پیش بینی بازار بورس فردا یکشنبه 18 آبان 99

در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته شاهد صف خرید در سهم های دلاری و شاخص ساز بودیم و بازار با رشد 25 هزار واحدی پایان یافت. همانطور که بیان کردیم دلیل تشکیل این صف های خرید و رشد شاخص احتمال پیروزی دونالد ترامپ بود و اکنون که جو بایدن در آستانه پیروزی می باشد و کاهش نرخ ارز و سکه را مشاهده نمودیم و انتظار می رفت که امروز  بازار سرمایه نسبت به گذشته از آرامش خاصی برخوردار باشد که متاسفانه شاخص با 2.18 درصد کاهش و 28092 واحد افت به 1 میلیون و 262 هزار و 479 واحد رسید. در ادامه این مطلب قصد داریم بازار بورس فردا یکشنبه 18 آبان ماه 99 را پیش بینی کنیم با ما همراه باشید.

دلیل اصلی ریزش اخیر بازار بورس چیست؟

بازار بورس فردا 18 آبان ماه 99 چه می شود؟

با افزایش احتمال پیروزی آقای جو بایدن نسبت به دونالد ترامپ امروز بازار با افزایش عرضه آغاز شد در حالیکه انتظار می رفت بازار از آرامش نسبی و دور از هیجان عمل کند و حداقل سهم های غیر دلاری (گروه های بانکی و خودرویی) از وضعیت بهتری برخوردار باشند که متاسفانه هیجان همچنان در بازار وجود دارد.

بسیاری از کارشناسان بازار بورس معتقدند که روند اصلاحی بازار پس از مشخص شدن رئیس جمهور آمریکا، پایان می یابد و روند صعودی اما آهسته آغاز خواهد شد و آنها بر این باورند که با روی کار آمدن جو بایدن نیز نباید بازار سرمایه ایران ریزش اینچنین را به خود می دید و این وضعیت فقط حاصل رفتار هیجانی سرمایه گذاران می باشد و لاغیر. پیش از این مقاله ای در رابطه با اثرات رفتار های هیجانی در بورس و خطا های رایج سرمایه گذاران منتشر نمودیم که می توانید از آن بازدید نمایید.

از این رو از سهامداران خواهشمندیم که به محض مشاهده صف فروش و چه صف خرید، صف نشین نشوند و با آگاهی و بکار گیری روش های تحلیل سهم خوب برای سرمایه گذاری را تشخیص دهند زیرا با آغاز روند صعودی نیز دیگر خبری از صعود شارپی نخواهد بود و باید خیلی محتاطانه عمل کنند و از شرکت های سبدگردان و کاشناسان حرفه ای بازار سرمایه کمک بگیرند تا ریسک سرمایه گذاری خود را کاهش دهند.

و افرادی که در بازار هستند نیز دارایی خود را حفظ و به اصطلاح سهامداری کنند و با دید بلند مدت به این بازار نگاه کنند تا با آغاز روند صعودی شاهد رشد  و جبران ضرر خود باشند. از این رو نمی توان بصورت قطعی وضعیت بازار بورس فردا 18 آبان را دقیق پیش بینی کرد اما انتظار می رود که بازار رفته رفته آرام تر شود.

 

یک دیدگاه

  1. سلام روند بورس تا ساعت 10صبح حدودا صعودی و بعد از آن با کمی کاهش نزولی است در واقع فردا روز خوبی برای بازار سرمایه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا