اخبار بورس

اهمیت بورس در دولت رئیسی

بر خلاف نظریه برخی کارشناسان مبنی بر عدم اولویت بازار سرمایه بورس در صدر امور دولت، سیگنال هایی از سوی رئیس جمهور ارسال می شود که نشان می دهد، دولت سیزدهم برای ساماندهی بورس بی جان برنامه هایی دارد.

اهمیت بورس در دولت رئیسی!

به گزارش بورس فردا، به نقل از روزنامه ابتکار، روند حرکت بازار سرمایه روز چهارشنبه دوباره نزولی شد و شاخص کل بورس بیش از ۱۳ هزار واحد نزول و تا رقم یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحد کاهش یافت. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۱۰۸۲ واحد سقوط کرد و به رقم ۳۹۷ هزار و ۲۶۴ واحد رسید و حالا این ریزش‌های پی در پی بار دیگر سهام‌داران را با نگرانی مواجه کرده است.

استارت شرایط بد بازار سرمایه از مردادماه سال 99 زده شد و سرمایه و اعتماد سهام‌داران به خصوص تازه‌واردان را از بین برد. از آن پس، بهبود وضعیت بازار سرمایه به یکی از اصلی‌ترین وعده‌های انتخاباتی کاندیدهای ریاست جمهوری تبدیل شد. پس از مشخص شدن نتایج انتخابات نیز ساماندهی بازار سرمایه در اولویت برنامه‌های رئیس جمهور قرار گرفت و ابراهیم رئیسی در اولین نشست خبری خود با اشاره به وضعیت بازار سرمایه گفت: «درباره بازار سرمایه، اعتماد را به مردم برمی‌گردانیم. دولت بورس را به عنوان قلک برای خود نخواهد دید و کسری بودجه را از این محل تامین نمی‌کنیم. ساز و کارهای نظارتی در بورس را فعال می‌کنیم که این موضوع از ایجاد تکانه‌ها در بورس جلوگیری خواهد کرد.»

اما حالا به جای اینکه بیشتر صحبت از ساماندهی بازار سرمایه ‌باشد، سیگنال‌های منفی این بخش از اقتصاد را نشانه گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا