اخبار بورس

افزایش سرمایه کماسه، امین و رکیش

سه نماد بورسی اعلام افزایش سرمایه کرده اند. سه شرکت بورسی تامین ماسه ریخته گری «کماسه»، کارت اعتباری کیش با نماد بورسی «رکیش» و تامین سرمایه امین با نماد «امین» هر یک به ترتیب از برنامه افزایش سرمایه 1127، 169 و 57 درصدی خود خبر داده اند. این افزایش سرمایه از سه محل تامین می گردد.

اعلام برنامه افزایش سرمایه سه شرکت بورسی از سه محل

به گزارش بورس فردا و به نقل از پایگاه خبری بورس پرس؛

سه شرکت تامین ماسه ریخته گری، کارت اعتباری ایران کیش و تامین سرمایه امین به ترتیب از برنامه افزایش سرمایه 1127، 169 و 57 درصدی از سه محل تجدید ارزیابی، سود انباشته و مطالبات سهامداران و آورده نقدی خبر دادند.

براین اساس، “کماسه” در نظر دارد سرمایه فعلی را از 22 به 270 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از دو محل سود انباشته و مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها اعمال خواهد شد تا صرف استفاده از معافیت مالیاتی، اصلاح ساختار مالی ، بهبود نسبت های مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی شود.

درباره افزایش سرمایه از محل سود انباشته و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها بیشتر بخوانید

همچنین “رکیش” درصدد است سرمایه فعلی را از 260 به 700 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته اعمال و صرف اجرای طرح توسعه و خرید دستگاه های کارتخوان خواهد شد.

افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران چیست؟

دراین میان، “امین” هم در نظر دارد سرمایه فعلی را از 700 میلیارد تومان به 1.1 هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی اعمال خواهد شد تا قادر به اصلاح ساختار مالی از طریق صدور سهام جدید شود.

همچنین بخوانید:

عرضه اولیه واحصا۴ دوشنبه 8 دی ماه در بازار پایه فرابورس منتشر خواهد شد

پیش بینی وضعیت بازار بورس در زمستان 99 / توجه بازار به سوی سهم های بنیادین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا