اخبار بورس

افزایش سرمایه شرکت های بورسی 24 آذر 1400

بر اساس اطلاعیه منتشر شده در سایت کدال چند شرکت بورسی افزایش سرمایه خود را در هفته چهارم آذر ماه ثبت کردند.

افزایش سرمایه شرکت های بورسی 24 آذر 1400

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت نیوز، بر اساس اطلاعیه منتشر شده در سایت کدال چند شرکت بورسی افزایش سرمایه خود را در هفته چهارم آذر ماه ثبت کردند.

بر این اساس شرکت ملی سرب و روی ایران با نماد فسرب، افزایش سرمایه ۳۳۴۲ درصدی به ثبت رساند. سرمایه این شرکت از مبلغ ۳۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به هزار و ۱۰۸ میلیارد و ۲۱۲ میلیون تومان افزایش یافت. این افزایش از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها انجام شده و نزد مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

پست بانک ایران نیز با نماد وپست بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ افزایش سرمایه داد. سرمایه فعلی وپست ۳۲۳٫۳ میلیارد تومان بود که پس از ثبت افزایش سرمایه ۴۰۷ درصدی به ۱۶۳۹ میلیارد تومان رسید. محل تامین افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها بوده است.

شرکت فولاد آلیاژی ایران با نماد فولاژ نیز ۱۰۰ درصد افزایش سرمایه داد. سرمایه فعلی این شرکت ۱۲۰۰ میلیارد تومان بود که پس از افزایش به ۲۴۰۰ میلیارد تومان رسید. علت این افزایش سرمایه جبران مخارج سرمایه‌ای انجام شده طرح توسعه‌ای یزد یک و محل آن سود انباشته اعلام شده است.

شرکت سبحان دارو با نماد دسبحان نیز افزایش سرمایه ۵۹ درصدی ثبت کرد. سرمایه فعلی این شرکت ۱۵۳ میلیارد تومان بود که پس از افزایش به ۲۴۳ میلیارد تومان رسید. این افزایش از منبع مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی انجام شد. دلیل آن نیز تامین مالی، نوسازی و تجهیز خط تولیدی جامدات و خرید و جایگزینی ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی و پشتیبانی جهت اخذ تاییدیه GMP اعلام شده است.

شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا با نماد کتوکا ضمن ثبت افزایش سرمایه ۴۷ درصدی، سرمایه خود را از ۷۷ میلیارد تومان به ۱۱۳ میلیارد تومان افزایش داد. این افزایش از منبع مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی انجام شد. دلیل آن نیز اجرای طرح تولید ۱۰ هزارتن آجر کربن منیزیت اعلام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا