اخبار بورس

استان فارس بارشد 346 درصدی ارزش ریالی معاملات در بورس

 به گزارش بورس فردا این روزها بورس یکه‌تاز عرصه اقتصاد شده و بسیاری از افراد به خرید و فروش سهام در بورس روی آورده‌اند. با این حال شاهد  رشد شاخص‌های بورس بیش از دیگر زمان‌های قبل هستیم که این رشد در استان فارس نیز دیده می‌شود.

مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس کرشمه ترابیان، با اشاره به عملکرد بورس منطقه‌ای استان فارس در فروردین ماه 99 اظهار داشت: در فروردین ماه و طی 17 روز فعالیت 717 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 6893 میلیارد ریال در بورس استان فارس معامله شد.

وی در رابطه با جزئیات این معاملات اشاره کرد و گفت: متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی این مدت 405449 میلیون ریال بوده که با مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده امسال نسبت به آمارمشابه سال گذشته حجم سهام معامله شده 12 درصد  و ارزش ریالی معاملات 346 درصد افزایش داشته است.

هم چنین با بیان اینکه بررسی ترکیب معاملات انجام شده حاکی از آن است که 58 درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و 42 درصد به فروش سهام اختصاص داشته است.

تعداد شرکتهای استانی پذیرفته شده در بورس

ترابیان بیان کرد: در حال حاضر تعداد شرکت‌های استانی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار 24 شرکت است که از این میان 5 شرکت در بازار اول، 10 شرکت در بازار دوم و 9  شرکت در فرابورس قرار دارند.

هم چنین با اشاره به اینکه در یک ماهه اخیر 35 شرکت کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده‌اند بیان کرد : سرانه معاملات هر کارگزاری در این مدت 196932 میلیون ریال و سرانه معاملات روزانه هر کارگزار 11584 میلیون ریال بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا