اخبار بورس

علی ربیعی: به سهامداران حقوقی متخلف اخطار کتبی می دهیم!

علی ربیعی، سخنگوی دولت جهت حمایت از بازار بورس با اشاره به اینکه اخلال در بازار سرمایه موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور است گفت: به مدیران برخی از شرکت ها که همکاری نکرده اند اخطار کتبی ارسال شده است.

مشاهده آخرین اخبار بورسی: 

چه زمانی می توانیم سهام عدالت خود را بفروشیم؟

زمان و مکان برگزاری مجمع افزایش سرمایه 107 درصدی نماد “به پرداخت”

ارسال اخطار کتبی به سهامداران حقوقی متخلف

به گزارش بورس فردا و به نقل از پایگاه خبری بورس پرس، علی ربیعی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وضعیت بورس گفت: رصد بازار سرمایه و حمایت از آن بصورت مداوم در دستور وزرای ذیربط و شورای عالی بورس قرار دارد و رییس بانک مرکزی تصمیمات موثری در این زمینه اتخاذ کرده است. تسهیل اجازه فعالیت صندوق‌های سرمایه گذاری فعال در بازار سرمایه فرصتی برای سرمایه‌گذاران ایجاد خواهد کرد. بانک مرکزی در این راستا به صندوق‌هایی که مدیریت آنها توسط بانک‌ها هستند مجوز افزایش سقف سرمایه‌گذای داد.

وی افزود: سقف سرمایه گذاری در سهام صندوق های ثابت و سهامی مختلف نیز افزایش یافت. بر این اساس در بانک‌ها این سقف از 10 به 30 هزار میلیارد تومان و در بقیه صندوق‌ها از 30 به 50 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. این تصمیم فرصت خوبی به سرمایه گذاران جدید می‌دهد که با مراجعه به بانک ها بصورت غیرمستقیم در این بازار سرمایه گذاری کنند. همچنین به بانک‌ها اجازه داده شد صندوق های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت ایجاد کنند. برای شرکت‌های تامین سرمایه متعلق به بانک‌ها که می توانند افزایش سرمایه لازم را بدهند تسهیلات لازم ایجاد خواهد شد.

این مقام مسئول درخصوص ورود دادستان کل به مصادیق اخلال در نظام اقتصادی از طریق بورس توضیح داد: موضوع بورس بحث هر روزه اعضای دولت و بحث حقیقی و حقوقی‌ها چندین بار مورد بحث قرار گرفته است. اخلال در بورس قطعا می تواند اخلال در نظام اقتصادی باشد. رابطه مکمل حقوقی ها و حقیقی ها در بازار سهام لازم است. فروش سهام در شرایطی که تقاضا زیاد است و برعکس خرید سهام در شرایطی که عرضه زیاد است، توسط حقوقی ها نمی تواند به عنوان اخلال محسوب شود.

ربیعی ادامه داد: عدم همکاری حقوقی‌ها در زمینه بازارگردانی مورد توجه بوده و رصد شده و تعدادی از مدیرانی که همکاری لازم را نداشتند، اخطار کتبی گرفتند و با واکنش‌های به موقعی که بورس انجام داده این رفتارها رو به کاهش است. اما در مجموع نباید فضایی ایجاد کنیم که خرید و فروش حقوقی‌ها اخلال محسوب شود. البته برخی مدیران مقاومت می‌کنند و منافع سازمان و شرکتی را ترجیح می‌دهند که با اختیاراتی که برای رئیس بورس گرفته شده اینها روز به روز محدود شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا