اخبار بورساخبار مهم بورس و اقتصاد

اخبار مهم و تاثیرگذار بر روند معاملات بازار سرمایه در هفته جاری (هفته چهارم دی 99)

با روشن شدن تکلیف ریاست جمهوری آمریکا انتظار می رود که بازار سرمایه وارد فصل جدیدی شود و روزنه امید به بهبود بازار بورس با کاهش تحریم ها در دل سهامداران وجود دارد اما جد از موضوع انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اخبار مهم و تاثیرگذار بر روند معاملاتی هفته جاری وجود دارد که سیگنال های مثبتی برای رشد بازار سرمایه بشمار می آیند.

مشاهده آخرین اخبار بازار سرمایه:

پیش بینی بازار بورس فردا 20 دی ماه 99

بازار بورس چه زمانی مثبت می شود؟

اخبار مهم و تاثیرگذار بر روند معاملاتی هفته چهارم دی 99

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، پس از بسته شدن پرونده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دوره جدیدی از امیدواری سهامداران به واکنش بورس نسبت به کاهش احتمالی تحریم‌های ایران شروع شده است. اما به جز این اتفاق، چه سیگنال‌های دیگری در اخبار برای بازار سهام قابل مشاهده است؟

1. سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به جان باختن ۸۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ گفت: از دیروز تا امروز ۱۹ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۲۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۸۱ نفر از آنها بستری شدند.

2. سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به فرمایشات امروز مقام معظم رهبری درباره ممنوعیت ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور، گفت: ورود ۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونا شرکت فایزر از آمریکا توسط هلال احمر منتفی شد.

3. در سومین هفته زمستان ۹۹ از میان چهار بازار مالی، دو بازار سودده و دو بازار زیان‌ده بودند. سکه پرچمدار لیست بازدهی‌ها شد و بورس بیشترین بازدهی منفی را بر جای گذاشت.

4. طرح پیش‌فروش محصول جدید گروه صنعتی ایران‌خودرو با نام تارا، از روز شنبه ۲۰ دی ماه آغاز می‌شود و تا پایان روز دوشنبه ۲۲ دی ماه ادامه خواهد داشت.

5. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۳۴ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۸۹.۸۰۲ واحد بسته شد.

6. رئیس کل بانک مرکزی گفت: با فروکش کردن انتظارات و هیجانات سیاسی و رشد صادرات نفت و فرآورده در ماه‌های اخیر، امیدوارم به تدریج شاهد آرامش بیشتر در بازارها، ثبات قیمت‌ها و کاهش تورم باشیم.

7. افزایش احتمالی قیمت و کمبود مواد شوینده گمانه این روزهای فعالان بازار مواد بهداشتی است اما رئیس انجمن صنایع شوینده می‌گوید: مواد شوینده شب عید گران نمی‌شود، مگر اینکه قیمت مواد اولیه این صنایع تغییر فاحشی داشته باشد. مردم نگران افزایش و کمبود شوینده‌ها نباشند.

8. بانک مرکزی با تزریق ۵۱٫۸ هزار میلیارد ریال نقدینگی با حداقل نرخ ۲۰ درصد به بانک‌های متقاضی موافقت کرد.

9. مدیریت نظارت بازار بورس، با توجه به تاثیر قابل ملاحظه برخی اقدامات معامله‌گران بر روند معاملات، اقدام به مسدود کردن ۸ ایستگاه معاملاتی و ۳۵ مورد دسترسی برخط سهامداران طی هفته جاری کرد.

10. دبیر کل کانون انجمن‌ صنایع غذایی ایران از کاهش ۴۰ درصدی واردات روغن خام خبر داد و گفت: ممکن است تا پایان سال مجبور شویم که برای تامین نیاز بازار از ذخایر استراتژیک استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا