اخبار بورساخبار مهم بورس و اقتصاد

آیا سود سهام عدالت واریز شد؟ ارائه ۵ سیگنال جدید برای بورس

واریز سود سهام عدالت تا امروز ظهر ادامه دارد

در پی اخبار دیروز راجب واریز سود سهام عدالت شرکت سپرده گذاری اعلام کرده که واریز سود سهام عدالت برای جا ماندگان که از سال 98 و 99 سود خود را دریافت نکرده بودند آغاز شده و تا امروز ظهر ادامه دارد، پیش بینی شده که با دریافت سود سهام عدالت مقداری از آن روانه بازار سرمایه خواهد شد. همچنین با وجود افت یک درصدی بازار بورس و رسیدن شاخص به سطح یک میلیون و 579 هزار واحدی کارشناسان معتقدند که با ارائه چند سیگنال که برای بازار بورس وجود دارد امروز بورس روند متعادلی را تجربه خواهد کرد. همچنین با عرضه خودرو های جدید در بازار سهام، رانت در این حوزه کاهش پیدا می کند و انتظار میرود که قیمت خودرو متعادل تر شود.

بیشتر بخوانید:

کوپن الکترونیکی (کالا کارت) کی توزیع می شود

سود جاماندگان سهام عدالت از امروز پرداخت میشود

پیش بینی وضعیت بورس در آینده

اما نکته ی منفی دیگری که راجب روند بورس و پیش بینی آینده بورس وجود دارد این است که با افزایش ۰.۱۲ درصدی نرخ سود بین بانکی نسبت به نرخ هفته گذشته که به میزان ۲۰.۵۷ درصد رسید و تاکنون بیشترین رشد هفتگی خود را از اول سال تاکنون داشته پیش بینی می شود که این افزایش نرخ سود بانکی نقدینگی موجود در بازار را به خود جذب کند.

از طرفی دیگر بلاتکلیف بودن مذاکرات برجام، بورس را نوسانی کرده و در بلند مدت ممکن است باعث منفی شدن شاخص شود.

به گزارش بورس فردا به نقل از تجارت نیوز محمودی گودرزی، مدیرعامل شرکت بورس گفت: در حال حاضر این شرکت به صورت متناوب و با توجه به شرایط بازار، عرضه‌های اولیه را در دستور کار خود قرار داده است. شرکت سیمان اردستان، شرکت سرمایه‌گذاری تدبیر، شرکت معدنی مرتبط با مجموعه غدیر از جمله شرکت‌هایی است که به زودی در بورس اوراق بهادار تهران عرضه اولیه می‌شوند (سنا).

عرضه اولیه این شرکت‌ها می‌تواند نقدینگی در گردش تالارشیشه‌ای را افزایش دهد.

مدیریت پذیرش بورس کالای ایران، با صدور پنج اطلاعیه از پذیرش خودرو سواری JAC-J۴، خودرو سواری JAC-S۵ و خودرو وانت KMC-T۸ تولید شرکت کرمان موتور و همچنین خودرو فیدلیتی و دیگنیتی تولید شرکت بهمن موتور خبر داد (کالاخبر).

عرضه خودروهای جدید در بازار سهام، رانت این حوزه را کاهش و قیمت خودرو را متعادل می‌سازد.

شرکت سپرده‌گذاری اعلام کرد که واریز سود سهام عدالت برای جاماندگان آغاز و تا امروز ظهر ادامه دارد.

کارشناسان عقیده دارند که بخشی از سودهای واریز شده می‌تواند وارد بازار سرمایه شود.

همچنین بخوانید:

پیش بینی وضعیت بورس در هفته اول خرداد 1401

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا