اخبار بورس

کاهش ارزش سهام عدالت طی یک هفته گذشته

طی یک هفته گذشته، سهام عدالت با کاهش 5/5 درصدی همراه بوده است به طوری که شاخص کل با ۴٫۷ درصد افت و شاخص هم‌وزن با ۶٫۶ درصد کاهش همراه بوده و بسیاری از نماد های بزرگ و کوچک بازار با افت ارزش سرمایه همراه هستند.

کاهش ارزش سهام عدالت طی یک هفته گذشته

به گزارش بورس فردا، به نقل از تجارت نیوز هفته گذشته شاخص کل ۴٫۷ درصد افت و شاخص هم‌وزن ۶٫۶ درصد کاهش را داشتند. افت بیشتر شاخص هم‌وزن نسبت به شاخص کل نشان می‌دهد هفته گذشته علاوه بر روند منفی گروه‌های بزرگ بازار گروه‌های کوچک هم از وضعیت خوبی برخوردار نبودند.

هفته گذشته با افت نمادهای کوچک و بزرگ بازار، ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت هم کم شد. در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۱۱ میلیون و ۵۱۷ هزار تومان رسید و این عدد هفته گذشته ۱۲ میلیون و ۱۹۴ هزار تومان بود. هفته گذشته سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت مجموعا ۶۷۶ هزار تومان(۵٫۵۷ درصد) کاهش قیمت داشت.

این در حالی است که حدود چهارده ماه است که فروش سهام عدالت متوقف شده و در شرایط اقتصادی فعلی سهامداران هر روز منتظر تصمیم مدیران بورسی هستند تا سهام خود را بفروشند.

پیشتر از این هم سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گفت:‌ مسئولان قبل، متأسفانه در یک طرح ناپخته آزادسازی سهام عدالت کاری کردند که ۱۹ میلیون نفر از مردم روش مدیریت مستقیم انتخاب کردند در حالی که در هیچ جای دنیا، مردم به صورت مستقیم وارد بورس نمی‌شوند، بلکه از طریق صندوق‌ها وارد می‌شوند و هجوم گسترده سهامداران عدالت برای فروش سهام ارزنده، یکی از عوامل مهم در ریزش شاخص بورس در سال گذشته بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا