اخبار بورساخبار مهم بورس و اقتصاد

پیش بینی بورس فردا 31 شهریور 1400

با سلام و عرض ادب خدمت تمامی دوستان بورس فردا، در این مطلب در خدمت شما عزیزان هستیم با پیش بینی بورس فردا 31 شهریور 1400. امروز بازار بورس متعادل بازگشایی شد در دقایق اولیه بازگشایی عرضه چندانی مشاهده نشد اما رفته رفته عرضه شدت گرفت و در نهایت شاخص کل به میزان 36 هزار واحد نست به روز معاملاتی قبل افت کرد.

مطالب پیشنهادی:

پیش بینی بورس فردا 31 شهریور 1400

به گزارش بورس فردا، امروز سه شنبه 30 شهریور 1400، بازار بورس متعادل بازگشایی شد در دقایق اولیه بازگشایی عرضه چندانی مشاهده نشد اما رفته رفته عرضه شدت گرفت و در نهایت شاخص کل به میزان 36 هزار واحد نست به روز معاملاتی قبل افت کرد.

طی جریان معاملات امروز بازار سهام، نمادهای “فولاد”، “شستا”، “کگل” و “کچاد” بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بازار سرمایه امروز نیز بر خلاف تصور ها، با روند نزولی همراه شد و کانال 1 میلیون و 400 هزار واحدی را از دست داد. برخی از کارشناسان و تحلیلگران بازار سرمایه معتقدند که فوبیای کاهش قیمت دلار ناشی از توافقات برجام، دلیل اصلی وضعیت کنونی بازار می باشد.

آنها معتقدند که بازار سرمایه در روز های گذشته تحت تاثیر خبر منتشر شده در خصوص از سرگیری مذاکرات ایران با قدرت های طرفیت برجام و گمانه زنی در خصوص احیای توافقات برجام باعث کاهش تقاضا در بازار سرمایه و خروج پول حقیقی شده است. در حالیکه اگر توافقات نیز انجام شود باعث کاهش قیمت دلا در کوتاه مدت خواهد شد و در بلندمدت به‌ دلیل کاهش هزینه مبادله و رفع‌ شدن هزینه‌های تحریم و تبادلات مالی، افزایش بازارهای صادراتی و تسهیل شرایط واردات و کاهش قیمت تمام‌شده قطعات و مواداولیه مورد نیاز تولید می‌تواند بر درآمد دلاری شرکت‌ها بیفزاید.

علاوه بر موارد ذکر شده در پی توافقات برجام، ورود تکنولوژی به‌کشور و پیش‌بردن طرح‌های توسعه‌ای وجود دارد که همه آنها به نفع شرکت های بورس می باشد. ازاین رو سهامداران تمامی این موارد را در نظر بگیرند و سپس اقدام به فروش دارایی خود نمایند.

با توجه به نظر کارشناسان بازار سرمایه انتظار می رود که وضعیت بازار بورس فردا چهارشنبه 31 شهریور 1400، با روند نزولی اما با کاهش فشار عرضه همراه خواهد شد.

نقشه بازار بورس امروز

نقشه بازار بورس امروز
نقشه بازار بورس امروز
  • وضعیت شاخص کل: با افت 36 هزار و 553 واحدی به 1 ملیون و 391 هزار و 219 واحد رسید.
  • وضعیت شاخص هم وزن : با افت 11 هزار و 89 واحدی به 421 هزار و 520 واحد رسید.
  • ارزش بازار : 55,905,417.208B
  • ارزش معاملات : 54,092.212B
  • تعداد معاملات : 716,351
  • حجم معاملات : 6.630B
  • نمادهایی که بیشترین کاهش را داشتند :
  • نمادهایی که بیشترین افزایش را داشتند:
  • نمادهای پر معامله : فجهان، دی، شستا،وهامونف، فسبزوار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا