اخبار بورساخبار مهم بورس و اقتصاد

پیش بینی بازار بورس شنبه سوم مهر ماه 1400

سلام عرض می کنم خدمت دوستان همیشگی بورس فردا، امیدواریم که آخر هفته خوبی رو پیش رو داشته باشید. در این مطلب با بیان خلاصه ای از بازار بورس امروز به پیش بینی بازار بورس شنبه سوم شهریور 1400 می پردازیم.

مطالب پیشنهادی:

پیش بینی بازار بورس شنبه سوم مهر ماه 1400

به گزارش بورس فردا، امروز چهارشنبه 31 شهریور ماه 1400، بازار سرمایه با یک روند نوسانی همراه شد و در دقایق اولیه بازگشایی تقاضا مشاهده شد اما رفته رفته عرضه افزایش یافت و شاخص را تا 12 هزار واحد نیز منفی شد اما در نهایت تحرکات مثبتی در صنایع پتروشیمی مشاهده شد و زمان معاملات با افت 4 هزار و 707 واحدی شاخص کل به پایان رسید.

طی جریان معاملات امروز بازار سرمایه نمادهای “شپنا”، “شتران”، “وصندوق” و “شبندر” بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای “پارس”، “شستا” و “فخوز” بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

امروز بازار سرمایه مطابق با پیش بینی روز گذشته پیش رفت، دلیل وضعیت کنون این بازار ابهاماتی است که در خصوص مذاکرات برجام وجود دارد. چراکه با احیای برجام انتظارات تورمی کاهش می یابد و تا حدی قیمت دلار کاسته خواهد شد و سهامداران اینگونه می پندارند که افت قیمت دلار، افت بازار سرمایه را در پی خواهد داشت و به همین دلیل در حال حاضر تقاضا در بازار کاسته و خروج پول حقیقی مشاهده می شود.

اما سرمایه گذاران بدانند، که احیای برجام شاید در کوتاه مدت تاثیر منفی بر بازار سرمایه بگذارد اما در بلند مدت باعث سودآوری شرکت های بورسی شده و همین موضوع سیگنالی مثبت برای بازار سرمایه می باشد.

برخی از کارشناسان و تحلیلگران بازار سرمایه معتقدند که با فرض کاهش قیمت دلار نیز این بازار ارزنده می باشد چراکه با اصلاحات صورت گرفت بسیاری از سهم ها در کف قیمتی خود قرار دارند که حتی با دلار 20 هزار تومان نیز ارزنده می باشند.

با توجه به توضیحات ارائه شده، پیش بینی میشود که بازار بورس شنبه سوم مهر ماه 1400، متعادل باشد و حتی تحرکات مثبتی نیز مشاهده شود.

نقشه بازار بورس امروز

نقشه بازار بورس امروز
  • وضعیت شاخص کل: با افت 4 هزار و 707 واحدی به 1 میلیون و 386 هزار و 466 واحد رسید.
  • وضعیت شاخص هم وزن : با افت 6 هزار و 18 واحدی به 415 هزار و 499 واحد رسید.
  • ارزش بازار : 55,713,149.876B
  • ارزش معاملات : 72,525.751B
  • تعداد معاملات : 1.602M
  • حجم معاملات : 8.088B
  • نمادهایی که بیشترین کاهش را داشتند : وسدید، غصینو، کدما، خفنر، ختور
  • نمادهایی که بیشترین افزایش را داشتند: غشصفا، شجم، آ س پ، اتکای، مفاخر
  • نمادهای پر معامله : فسبزوار، فجهان، مدیریت، توسن، وهامون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا