اخبار مهم اقتصادیپیشنهاد سردبیر

یارانه مهرماه به صورت نقدی پرداخت میشود

با اینکه قرار بود یارانه مهرماه به صورت کالابرگ توزیع شود اما در حال حاضر وزیر اقتصاد از پرداخت نقدی یارانه ها در مهرماه خبر داد که در ادامه میتوانید خبر کامل آن را بخوانید:

بیشتر بخوانید:

طرح کالابرگ لغو نشده است

حدود ۵ ماه از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تغییر در نحوه پرداخت یارانه ها میگذرد و قرار بر این بود که ابتدا دو مرحله یارانه معیشتی به صورت نقدی و بعد از آن طرح کالابرگ الکترونیکی اجرا شود اما با این حال هنوز خبری از حذف یارانه نقدی و اجرای کالابرگ شنیده نمی شود.

در حالیکه قبل تر گفته شده بود یارانه نقدی مهرماه حذف و به جای آن کالابر پرداخت می‌شود اما در حال حاضر به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم این امر به مرحله اجرایی نرسید.

طبق نظرسنجی های انجام شده ۵۸.۵ درصد از مردم ترجیح می دهند یارانه را به صورت کالابرگ و ۱۲.۸ درصد ترجیح می دهند به ازای هر فرد ماهانه مبلغ ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان نقدی دریافت نمایند.

وزیر اقتصاد در خصوص طرح کالابر اظهار کرد این طرح لغو نشده است و همچنان در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه اعلام کرد بر اساس پیشنهادات انجام شده قرار شده است تا این طرح یک بار دیگر در مهرماه به صورت آزمایشی اجرا شود و بعد از آن در کل کشور تعمیم گردد.

خاندوزی در این خصوص گفت این کار برای جلوگیری از شکایات و مشکلات پیش بینی شده انجام میگیرد و به همین دلیل کار قدری با تاخیر روبرو شده است و امیدوارم زودتر از پایان سال طرح کالابرگ عملی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا