اخبار مهم اقتصادی

قیمت لبنیات ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرد

افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت محصولات لبنی باعث کاهش ۲۰ درصدی مصرف لبنیات در کشور گردید در ادامه میتوانید خبر کامل افزایش قیمت لبنیات را بخوانید:

بیشتر بخوانید: قیمت جدید لبنیات اعلام شد

افزایش 100 درصدی قیمت لبنیات

در ماه‌های اخیر به دلیل افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی محصولات لبنی نسبت به سال گذشته، تقاضا برای خرید این محصولات بسیار کاهش لبنیاتیدا کرده است به گونه‌ای که به دلیل نبود تقاضای داخلی بیش از ۴۰ درصد شیر خام به خارج از کشور ( روسیه، گرجستان، ارمنستان و قزاقستان)صادر می شود.

با این حال بر اساس گزارش های ارائه شده بعضی از تولید کنندگان و فروشندگان هنوز هم به قیمت‌های مصوب راضی نمی‌باشند و لبنیات بیشترین شکایت های مردمی را نسبت به گرانفروشی دارد.
بر این اساس با توجه به این که از اواخر خردادماه ستاد تنظیم بازار به کارخانه‌های لبنی دستور افزایش ۵۰ درصدی تولید چهار قلم محصولات لبنی را داد اما با این حال همچنان کمبود این محصولات در بازار مشاهده می شود.
سخنگوی لبنی کشور در این باره گفت به دلیل اینکه سود حاصل از فروش این کالا ها کم میباشد فروشگاه داران انگیزه‌ای برای سفارش این کالاهای لبنی ندارند‌.

فروش لبنیات با قیمتی بالاتر از قیمت مصوب

با این حال بررسی ها حاکی از قیمت‌های عجیب بعضی از محصولات لبنی در بازار است به گونه ای که در حال حاضر یک ماست ۲۰۰۰ گرمی صباح با قیمت ۳۲۵۰۰۰ تومان در حال فروش میباشد.
تولید کنندگان محصولات لبنی در خصوص این قیمت ها معتقدند سود در نظر گرفته شده برای این محصولات، انگیزه شبکه توزیع و فروش  را به شدت کاهش داده است و خواستار افزایش قیمت لبنیات می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا