فراتر از خبر

آیا جواد یساری، خواننده قبل از انقلاب موفق به دریافت مجوز شد؟

جناب جواد یساری چندی پیش در گفت و گو با علی ضیا، از خواسته قلبی خود مبنی بر اجازه ادامه فعالیت هایش گفت و حالا تازه ترین خبرها حاکی از این است که خواننده قبل از انقلاب و سلطان کوچه و بازاری ایران وخواننده فیلم “قدغن” مجوز گرفت.

 

به نقل از برترین ها؛ جواد یساری، خواننده مردمی یا کوچه و بازاری از سال ۱۳۵۲ فعالیت‌هایش در زمینه موسیقی را به‌طور جدی آغازکرد؛ حضور پنج‌ساله او در عرصه موسیقی، هنوز هم او را بین اهالی موسیقی و قدیمی‌ها شنیدنی کرده است.

بهمن بابازاده ، خبرنگار حوزه موسیقی در کانال تلگرامی خود نوشت:

جناب ‎«جواد یساری» به عنوان خواننده فیلم «قدغن» مجوز گرفت. تهیه کننده فیلم چه کسی هستند؟ بچه محل سابق آقا جواد؛ «حسین فرحبخش».

«قدغن» یک ملودرام اجتماعی مهیج است و داستانی واقع‌بینانه از مسائل روز جامعه را روایت می‌کند.

بیوگرافی جواد یساری

جواد یساری (زاده ۲۳ اسفند[۱]۱۳۲۳ در تهران) خواننده ایرانی است که به سبک موسیقی کوچه بازاری ایران می‌خواند. او کشتی‌گیر و ورزشکار رشته باستانی بوده‌است.

جواد یساری دارای سه فرزند به نام‌های رضا، مهدی و مجید است که مجید در سال ۱۳۷۴ در خارج از کشور فوت کرد. رضا هم‌اکنون در بلژیک و مهدی نیز در ایران زندگی می‌کند.

جواد یساری پس از انقلاب در بیشتر روزهای سال در امارات کنسرت برگزار می‌کند و هر چند سال یکبار نیز کنسرت‌های اروپایی برگزار می‌کند. تا پیش از انقلاب اسلامی، وی پنج آلبوم به بازار داد که آخرین آن آلبوم سپیده دم و با آهنگی به همین نام بود.

در سال ۱۳۹۷ پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب ایران مجوز پخش آهنگی از وی در فیلم دشمن زن (فیلم ۱۳۹۶) به کارگردانی حسین فرحبحش صادر شد.

لس‌آنجلسی‌ها آهنگ‌های ما را می‌خوانند و اسمش را گذاشته‌اند مردمی

به گزارش ایرنا؛ یساری در پاسخ به این سؤال که شما ناراحت نمی‌شوید از این‌که واژه کوچه بازاری برای آهنگ‌های شما استفاده می‌شود گفت: چه بدمان بیاید چه نیاید، این کار را کرده‌اند. حالا این‌ها خودشان که به لس‌آنجلس رفته‌اند و آهنگ‌های ما را می‌خوانند، اسمش را گذاشته‌اند، مردمی.

ما بچه‌های لاله‌زار هستیم. و لاله‌زار دانشگاه بزرگ موسیقی بود. خوانندگان بزرگی در آن پرورش یافته‌اند. خیلی از هنرپیشه‌ها مانند آقای مشایخی یا خانم ریاحی از لاله‌زار به عرصه سینما معرفی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا