اخبار بورس

واکنش های مثبت بازار بورس/ تثبیت و تعادل در بازار برقرار می شود

در آخرین روز پاییز سال 99، شاخص بورس به حالت صعودی بازگشت. با توجه به پیش بینی های صورت گرفته با شروع زمستان سال جاری، تعادل و ثبات به بازار سهام بر می گردد. شاخص بورس امروز با ثبت رقم 1 میلیون و 500 هزار واحدی بیانگر این است که خبرهای خوبی از بازار در راه است.

تثبیت شاخص بورس خبرهای خوبی را در بازار به همراه خواهد داشت

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار در حال تثبت است، گفت: بازار در حال واکنش به شاخص یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد است و اگر بتواند بالای این عدد خود را تثبیت کند می‌توان وضعیت خوبی را برای بازار متصور بود.

کارشناس بازار سرمایه افزود: با توجه به احتمال اتفاقات مثبتی که ممکن است درباره برجام رخ دهد، بازار بر روی نرخ ارز دچار شک و تردید شده که چه تاثیری بر متغیر‌های اصلی همانند نرخ بهره می‌گذارد.

وی گفت: طبیعی است پس از اینکه بازار به یک رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی می‌رسد، تردید‌ها درباره این موارد بیشتر می‌شود همچنین انتظارات تورمی که قبل از انتخابات آمریکا وجود داشت کمرنگ شده به همین دلیل روی متغیر‌ها نیز شبه به وجود می‌آید.

بیشتر بخوانید: چه عواملی بر شاخص بورس تاثیر می گذارند؟

 

بازار بورس در حال تثبیت است

قاسمی بیان کرد: بازار در حال واکنش به شاخص یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد است و اگر بتواند بالای این عدد خود را تثبیت کند با توجه به وضعیت کامودیتی ها، نرخ دلار و نرخ بهره می‌توان وضعیت خوبی را برای بازار متصور بود. کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: از بین رفتن شایعاتی که هفته گذشته وجود داشت و قیمت خوب کامودیتی‌ها در آخر هفته موجب شد بازار واکنش مثبت نشان دهد و رو به بالا حرکت کند.

تاثیر کاهش قیمت دلار بر بازار بورس ایران

وی با بیان اینکه بازار در میان مدت روند خوبی خواهد داشت، تصریح کرد: گزارش‌های یک ماهه آذرماه به زودی منتشر می شود و پس از آن نیز در دی ماه گزارش سه ماهه شرکت‌ها منتشر خواهد شد که با توجه به شرایطی که وجود دارد می‌تواند گزارش‌های خوبی در سهم‌های بنیادی باشد.

قاسمی تاکید کرد: گزارش‌های خوبی که در معدنی ها، فلزی ها، پالایشی‌ها و پتروشیمی‌ها امسال وجود داشت مواید این است که بازار در انتهای سال می‌تواند شرایط بهتری را تجربه کند.

همچنین بخوانید: پیش بینی 5 کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت بازار بورس هفته جاری (هفته اول دی 99)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا